Jag är också på bra humör.
Men jag tycker att det ändå känns intressant eftersom dina argument inte visat sig hålla och då borde det ju vara läge för en omvärdering, eller hur?
Enligt tvåtaktsförespråkarna för fem år sedan skulle det ju vara omöjligt för en fyrtaktare att hävda sig i något annat sammanhang än arbetsmaskiner. Är det så idag?
Fyrtaktarna skulle vara för dyra i förhållande till andra modeller. Är det så idag?
Tvåtaktarna skulle bli mycket hållbarare med mer avancerad motorstyrning osv. Är det så idag?
Tvåtaktsprincipen var på frammarsch hävdades det, det som har kommit är SDI och till sist DI, fast den sista tekniken är uppenbarligen inte helt lämplig för snöskoterbruk ännu. Tvåtaktstekniken har blivit dyrare, mer komplicerad och mindre robust och klarar ändå inte miljökraven för exempelvis bilar.
Så det är ju inte konstigt att diskussionen fortfarande bör få leva. Vi väntar ut tiden - absolut - och hela tiden kommer det nya fyrtaktskoncept som tex Phazer, Nytro och AC-s touringskepp. Vad har kommit på tvåtaktssidan?