Jag undrar inte vad fördelen med 4t är, det har resten av världen uppenbarligen insett i nästan alla andra sammanhang redan.Vad som är fördelen med 4T undrar du? Ja, den nöten får nån annan knäcka, för trots flera års grubblande är jag inte ens nära att vara lösningen på spåret. Du kan sluta kämpa emot, det finns överlägsna 2T maskiner till dig med,
Jag undrar däremot vilka förutsättningar du anser föreligger till grund för ditt påstående att "Tvåtaktsmotorn är framtiden" och vilken utveckling över tid du åberopar som stöd för den uppfattningen. Faktum är ju att fyrtaktare börjar ta över även i de typer av skotrar som i början av denna tråd ansågs som omöjliga att montera fyrtaktare i - och då oftast av chassiskäl, inte motorskälen i sig. Det finns idag ingen tillverkare som inte har minst en fyrtaktare på programmet och dessutom flera olika sorters motorkoncept beroende på tillämpning. Det finns fyrtaktsturbo, högeffekts-, arbets-, touring-, mountain- och hopp/lek/busfyrtaktare.
Tvåtaktarna konkurreras ut segment för segment - ser du en annan utveckling?