Hjulboggie rules:
Jag hoppas verkligen att vi får ha alla aktörer kvar. Verkligen. Fördyringar, typ avgaskrav och liknande, driver upp priserna både på utvecklingssidan och på tillverkningssidan. Detta gör att folk inte kan handla lika mycket och det blir riktigt jobbigt för tillverkarna själva i slutändan. Vi ser samma utveckling på bilmarknaden också, det kommer nog att rensas rejält där de närmaste åren. Att drömma om hårda avgaskrav utan konsekvenser är just bara en dröm. Den fria marknaden är och förblir bäst på att sköta saker och ting. Jag hävdar fortfarande att avgaskrav på snöskotrar är det onödigaste som har uppfunnits.
Enligt Skoter.se så har BRP en marknadsandel på 51% hittills i år, för mig är det mest skrämmande faktiskt. Jag hatar stark dominans. Men som tur är så är det bara Sverige det handlar om.
Några mil till med 990n idag, men nu börjar det ta ut sin tribut; Andra remmen smälld, en avgasfjäder av, en stinger av, ett EGT klammer trasigt,
Men motorn verkar hålla ihop iaf. Jag undrar om inte vevaxeln är sned sedan första remhaveriet för det känns som att mössan ska vibrera av. Så är det tyvärr alltid dock, vet inte om det är värre än vanligt,
Sådana problem tar jag gärna, det är värt det. Ahhhh. The smell of two-stroke, the smell of victory!
Förresten så skulle jag kunna utmana vem som helst som kör kortbandad/halvlång 4T att hänga med mig och brorsan på en tur. Jag har aldrig varit med om maken till dåligt före, man får ge rejält med syre till motorn emellanåt,
Men vi tar oss fram, på plan mark är det inga problem. Så för att få en liten utmaning så klättrar vi dessutom. Det är då det blir sport och remmarna flyger till baksidan av månen.