kanske hjälpar en titt på ett gamla 3:1 Wartburggrenrör.
http://img513.imageshack.us/i/motorb.jpg/
hubbe
http://img513.imageshack.us/i/motorb.jpg/
hubbe
Jag tror att alla är eniga om att det var roligare att titta på förr när dom körde 2t 500.Suck. Det här är gammal news men jag ser det först nu. Nu är den fria trimningen i praktiken avskaffad även i MotoGP, kungaklassen,
http://www.asphaltandrubber.com/racing/yamaha-sticking-800s-2012/
Jag visste att det bara var en tidsfråga och nu har det hänt! Så går det i varenda motorsport där 4T fasas in med vad jag anser är korrupta regler. 4T SKITEN ÄR FÖR DYR OCH FÖR DÅLIG!
På mindre än tio år har DE (vilka är det månne?) genom att tvinga in 4T i allt utom 125ccm klassen i mina ögon helt förstört Motorcykel GP. Gratulerar!
PS. Orsaken till att jag har bommat detta är att jag helt tappat intresset för Roadracing sedan det först blev 4T och jag sedan även blev av med Eurosport.
Gunde:
På fråga 1 svarar jag: Ingen aning, har ju aldrig testats i praktiken.
På fråga 2 svarar jag: Jag är som jag skrev inte ansvarig för bygget och har inte haft något som helst med byggandet av grenröret att göra
På fråga 3 svarar jag: Ja, jag är själv lite missnöjd med böjen, därför har jag nu räknat och donat några månader till. Vi får se vad det blir. Jag kommer iaf aldrig att höfta till det för det är inte jag. Då är det inte optimalt längre i en viss matematisk mening Ska det bli bra så ska det bli bra helt utan mänsklig hand, matematiken ska ge lösningen.
Kan du ta det här igen? Fattade faktisk inte nånting av vad du menar med texten ovan.Inget illa nu för det dära kommer säkert att fungera bra men innan du lägger månaders jobb på att rita upp tre stycken rörbitar med samma längder ihop till ett skulle jag rekomendera att köpa hem lite faktaböcker i ämnet, jag är själv ingen expert på detta område men det är inte bara längden på dom som ger resultatet utan att dom måste stämmas av med den rätta längden och grovleken utifrån motorns beräknande maxeffekt vid just det varvtalet. Och ska det blir bra så kan du nog börja med att använda böjjar istället för att rysskapa rören eller åtninstonde göra det lite jämnade för det dära lär skapa massiva turbulenser och kolla på askers kollektor och kika runt lite på andra grenrör ifrån race stallen. Tänk hellst singelpipor och helt raka hela vägen fram till kammaren och steppa inte upp dom som i askers grenrör innan kollektorn om du måste ha 3-1 system och ha dom så raka det bara går ifrån cyllen igenom grenröret och fram till kammaren, där när det börjar steppas upp kan du börja vinkla röret dit du vill. Känner du till Reven som gick med yammaha 854 hauck förra året i laisvall mm?
Just i det fallet säger det inte så mycket... då en 50cc mopedmotor inte är speciellt vässad.fanns som sagt en 2takts diesel moped motor för typ 50 år sedan. den var på 18cc och gick lika bra om inte bättre än 50cc
2takt bensinarna.