http://www.gronkemi.nu/alkylat.htmlmatti:
BRA! Då kanske du kan berätta åt oss vad som skiljer Alkylat- från vanlig bensin? Jag är då nyfiken iaf...
http://www.spi.se/fprw/files/Frågor Svar om alkylatbensin.pdf
:hello:
/Matti
http://www.gronkemi.nu/alkylat.htmlmatti:
BRA! Då kanske du kan berätta åt oss vad som skiljer Alkylat- från vanlig bensin? Jag är då nyfiken iaf...
Spelar ingen roll när dom går så här (4-takt i allmänhet och Nytro i synnerhet)Hade nog trott att Nytron skulle vara lättare.
säker?visst är det väl så,lätt överkomlig? på vilket sätt då?men till vilken kostnad?en 2T går att få upp i samma effekter som en 4T,apex 260hp satsen 42900:- riksdaler,är nog inte många som snyter upp den summan hur lätt som helst.men måste säga att det är fint drag i turbo maskinerna.Spelar ingen roll när dom går så här (4-takt i allmänhet och Nytro i synnerhet)
http://www.youtube.com/watch?v=tYxAQ_8E9fw
:rock:
I och för sig med turbo men det är ju en ganska säker och lätt överkomlig trimmning i kontrast till om man försöker få upp en 2T i samma effekter:eviltongue:
Ha'de / Matti
Tjaaa....den här killen tar sig ju både hit och ditmatti:
Som sagt, ska man bara rakt fram så,
Stämmer nog det sista......har en kompis som är inbiten 2T-fantast. Han har kört skoter sen barnsben och tävlat i skotercross på tidiga 90-talet. Hans bästa snömaskin för skogssmygning är en gammal Diana långband. Väger inte mycket över 100kg. På den har han satt en Polaris 550 fläktsnurra (60hk) och en slideboggi.matti:
Men *****r vad du har tittat filmer, Ska jag vara ärlig så har jag tittat varenda skoterfilm på YouTube som finns själv, hahaha... Inkluderat dom där...
Tja, nåt skäl till att folk köper 2T måste det nog allt finnas...
Jovars....lät ganska ettrigt när den blåste iväg...fort gick det oxå:beer:en kort film men det fungerar ju,verkar ju även röra på sig oxå :rock:
http://www.youtube.com/watch?v=E9S1qy__83o