S
StoxResearch
Ola:
Ja, jag vet... Kanske lite kortfattat, hahaha... Men ändock sant... 2T avgaserna är förresten inte lika onyttiga som dom luktar, då skulle det ligga lik överallt,
Casy:
Se där... En kille som har koll på MX... Bra bra... Du har ju just berättat varför vi ser regeländringar som fasar in 2T igen,
Nedan ser ni förresten de nya Amatör reglerna (2008) som AMA har klubbat nyligen... SAMMA cylindervolym för 2T OCH 4T i de viktigaste klasserna... Det slår undan benen helt för 4T... Fast det finns ju EN ren 4T klass... Eftersom alla älskar 4T över allt så kommer ju samtliga att köra den klassen, och sedan så kommer alla 2T klasser att utrotas till nästa år... Hahaha... Vad tror ni?
Det underbara med regeländringarna är att det är förarna själva som har tjatat om dessa förändringar... Folk VILL alltså köra 2T, Dom tycker INTE att 4T är varken billigare eller bättre att ha att göra med... Ahhh...
http://www.racerpress.com/newsmanager/templates/?a=109&z=4
Få se vad som händer med AMA Pro klasserna till 2009... Det här är en anstorm som inte ens japanerna kan hålla emot... Nu vänder det... Sannerligen på tiden!
Här har ni en hel tråd på Dirtrider där detta diskuteras:
http://www.dirtrider.net/forums3/showthread.php?t=157181&page=1&pp=10&highlight=AMA+2008
matti:
Det gör inget vad politiker och allmänhet tror, Tiden då man förbjöd en teknologi bara för att man inte gillade den hör det förgångna till... Nu för tiden gör man det rätta och förbjuder emissioner (avgas, ljud) i stället... Och då hakar 2T på...
Men dom får ge fan i att skärpa mer efter EPA 2012... Rent formellt har vi väl inga utsläppskrav i Sverige för snöskotrar utan "glädjer oss" åt utvecklingen i USA, eller? Jag har inte riktigt koll på det...
Ja, jag vet... Kanske lite kortfattat, hahaha... Men ändock sant... 2T avgaserna är förresten inte lika onyttiga som dom luktar, då skulle det ligga lik överallt,
Casy:
Se där... En kille som har koll på MX... Bra bra... Du har ju just berättat varför vi ser regeländringar som fasar in 2T igen,
Nedan ser ni förresten de nya Amatör reglerna (2008) som AMA har klubbat nyligen... SAMMA cylindervolym för 2T OCH 4T i de viktigaste klasserna... Det slår undan benen helt för 4T... Fast det finns ju EN ren 4T klass... Eftersom alla älskar 4T över allt så kommer ju samtliga att köra den klassen, och sedan så kommer alla 2T klasser att utrotas till nästa år... Hahaha... Vad tror ni?
Det underbara med regeländringarna är att det är förarna själva som har tjatat om dessa förändringar... Folk VILL alltså köra 2T, Dom tycker INTE att 4T är varken billigare eller bättre att ha att göra med... Ahhh...
http://www.racerpress.com/newsmanager/templates/?a=109&z=4
Få se vad som händer med AMA Pro klasserna till 2009... Det här är en anstorm som inte ens japanerna kan hålla emot... Nu vänder det... Sannerligen på tiden!
Här har ni en hel tråd på Dirtrider där detta diskuteras:
http://www.dirtrider.net/forums3/showthread.php?t=157181&page=1&pp=10&highlight=AMA+2008
matti:
Det gör inget vad politiker och allmänhet tror, Tiden då man förbjöd en teknologi bara för att man inte gillade den hör det förgångna till... Nu för tiden gör man det rätta och förbjuder emissioner (avgas, ljud) i stället... Och då hakar 2T på...
Men dom får ge fan i att skärpa mer efter EPA 2012... Rent formellt har vi väl inga utsläppskrav i Sverige för snöskotrar utan "glädjer oss" åt utvecklingen i USA, eller? Jag har inte riktigt koll på det...
Last edited: