Vad har DU för skoter och varför?

E

Ej medlem/Inloggad

Vad har DU för skoter och varför

Skidoo Renegade 800x -05 får se hur den går i vinter men antar att jag inte kommer bli allt för besviken? =)
 

Dronken

Aktiv medlem
28 okt 2004
50
0
1
Umeå
Jag har en Thundercat -99 med Blackmagic variator kit & ufo brickor.

Jag kör Thundercat för att jag gillar brutala maskiner hehe.......
 
V

Viking067.

Polaris RMK 600 VE 144" 2004
Den er lett og går bra nok til mitt bruk, tar meg dit jeg vil og stopper aldri.
 
E

ejwbegysv

Kör även denna vinter med min Summit 800x H.O..

Är helt orginal nu men snart så :)

8" alu hjul är redan beställt och sen blir det en förlängningssats och ny matta...
 
E

Ej medlem/Inloggad

hag har en edge 600 för farsan köpte en sån å de va den vi fick bäst pris på + att jag efter första turen kom fram till att de va en ***** bra skoter ville först ha en yamma men nu efteråt tror jag att jag ska va glad att jag fick en edge !!!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Åker -00 MountainMax för att jag läst att det var en riktigt bra allroundskoter med såväl bra lössnöegenskaper (absolut ej värst alls), bra på leden, driftsäker samt att den hade en trippelmotor. Är såld på soundet sen jag åkte XLT.

Kan bara instämma i att det är en grymt allsidig skoter. Till i år är den nedbestyckad 2 steg, reedspacers, 2" styrhöjare, quicktransfer rods, och plastbelag som är 2" bredare än orginal mountainskidorna (som är på tok för smala för lössnökörning). Kommer även att ha monterat GPS tills föret tillåter att man sticker ut och åker.

//R
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
MXZx 600sdi -05.. ville köra en REV och 800 är onödigt med motor för mig och SDI verkade rätt spännande.. kört 3 mil med den så här långt och är kanonnöjd med den.. finns nån liten bild på den i min profil nånstans.. vet inte hur det funkar det där..
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Polaris RXL SKS 92'a

Tycker det är en bra alroundmaskin som biter ifrån hyfsat då man trycker in gasen. Braq pris var det med.

RXL för att få en potent motor utan krånglande förgasare.
SKS för att få lite bättre framkomlighet.

Dubbeldyna för flickvännen.
 

Heimdall

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Bollstabruk
Har en Yamaha Viper därför att;
den är den absolut snyggaste skotern som tillverkats, Yamaha har odiskuterbar tillförlitlighet, och ljudet från en twin är inte ens i närheten så skönt som en trippel (speciellt inte när det sitter 3 st. pipor under huven)!
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
Jag bytte in min edge x 700-02 mot en Arctic F7 -03. gjorde det för ja ville ha lite mer åka med och en lättare smidigare skoter fast med lika mycke kubic så det går att plöja lite. plus att ja ville ha bort trailing armarna. ville oxå ha en skoter med lite bättre egenskaper i lössnö, vet inte hur den beter sig i lössnö än.men 35mm kammar och en 325 lång matta kan inte vara hur dålig som hellst..eller?? och ville ha en lite mer aktiv körställning en lite halvstående. det fick ja med F7:ans lite lägre fotsteg och högre styre.(orkade inte köpa nytt styre och styrhöjare och alla reglage till polarisen. :p, dom har ju såna klumpiga reglage)

än så länge är ja nöjd med F7:an. det lilla ja fått köra.. :(
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
ET 340P för att det är en smidig driftsäker tvåcylindrare som går bra i snö.
Widetrak för att jag fick köpa den billigt av svågern och för att den har allt utom crossegenskaper.

Gillar långsam djupsnöåkning i svår terräng, därav skotervalen. På led duger ju en cykel.
 

mxzX800Rev

Medlem
17 sept 2004
22
0
1
Bispgården
Ski-doo 800 X

Jag har en ski-doo 800 x rev 03. Helt enkelt därför att det är den mest passande skotern, man kan köra rigtigt fort både på leden och över sjön. Den har ett underbart botten drag. Den hoppar fantastiskt(om man räknar bort att man kan få en rejäl tillbaka kick om man landar lite hårt): Den är ganska lätt att bända runt med. Kanske inte världens bästa lössnö maskin. det största felet med REVarna är orginal skidorna men om man byter till SLP eller FLEX skidor är det en drömmaskin.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Handlade en yamaha600viperventure för att det var ett bra pris som ny (82000)
och det hände 040609 så man fick lite konstiga blickar på sej när alla
andra köpte motorcyckel, men hade tänkt mej en 700 men med en massa
avgasportar o pryttlar samt försäkringar så fick det bli som det blev.
Så min xlt sks från 93 fick ge vika efter 8år.:)
 
1 jan 2000
30
0
1
36
Sandviken
Yamaha 600sx-97 engans i boggi quikrods styrhöjjare å dekaltrim:p. Tyckte den va läcker + att den va värre än alla polares skotrar. funkar jäkligt bra me nya dämparna i boggien. bra skoter