Vad har DU för skoter och varför?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Edge X 600. -2002.

Jag har den för att den är snygg och går bra.

Var inte så längesedan jag köpte den, förra året. Har inga planer på att byta, vet inte vad man skulle vilja ha istället. En Fusion 900 kanske skulle vara häftig men förmycket pengar, som man nog skulle lägga på bilbyte eller MC om man får över.
 

Erikzon

Välkänd medlem
1 dec 2005
160
0
16
Bytte mig en ny skoter bara för 5dagar sedan.
Det blev en lite annorlunda skoter iår.
Det är ett Edge 440 -00 chassi (uttaget -02) med en vertical escape 800 -03 motor, allt verkar vara schysst byggt med förstärkta motorfästen osv. Måste bara byta lite slitdelar sedan så är det bara att fara ut i det fria, när nu snön kommer :p

 

Stallo

Välkänd medlem
10 jan 2006
112
0
6
42
Norway
lynx Rave 800 R-evo -05. meget bra scooter, lettkjørt og tar seg godt frem i all slags terreng, pluss at den er meget godt balansert så den flyter godt i luften når jeg hopper eller dropper. har gjort noen små mods forhøyet styret 4¨, handguards, 44 kams ripssaw belte og fjernet endel dødvekt som vindskjerm og plasten bak salen, pluss lettvekts burk.
 

Yamaha_Vmax600

Välkänd medlem
2 okt 2006
252
0
16
Luleå
Jag kör en Yamaha V Max 600 årsmodell 1995, köpte den för att den var billig, går som ett skott, ska köra den tills den rasar eller tills dessa att jag har råd med en Phazer FX:cool: . Alltså kommer det att bli några år till på gammel V Maxen om den inte ger upp vill säga :D
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
En Indy Trail -xx som jag lärde mig köra på, som nu mest används av farsan för fisketurer och jag använder till att känna på träd med ;)

och en vmax 600 -94 som jag har för att det var lagom budget och jag inte är sååå sugen på att skruva/köra 50/50. Lite slö kanske, men det får man leva med.

och byta upp mig vore inte tänkbart, hellre skaffa ny snurra till vmaxen. Jag har liasom fäst mig vid den =D
 

petersson

Välkänd medlem
12 aug 2006
304
0
16
Skellefteå
Jag kör en Lynx Rave 643 för att det är en Lynx;) Hade egentligen en Polaris Indy på g men det blev Lynexen istället, ångrar mig inte en sekund. Lynexen är helt underbar.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Kör en SRX 700 därför att de finns motor som rastar de mesta sen är de ju inge fel på ljudet heller:D Sen att den är snygg är ju bara plus!
 

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Köpte en Thundercat 1000 -01 i augusti, maskinen är inlämnad hos M perf. för injustering och service, imorrn hämtar jag den och då skall det bli kul att bli skrämd de första gångerna.
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Kommer denna vinter att köra en Summit 800 X-RS...
Fasiken vad avis jag är:mad:

Efterom jag är snål/ekonmisk så kör jag i år med ett "budgetalternativ":
Viper Mnt 700, förlängd med 384 cm´s matta (51 mm) samt lite småtrimmad med SLP´s-pipor.

Hoppas att det skall skyffla på bra i pudret:D
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Mach Z 780 -95
Dumt köp i efterhand då den inte är varken bränslesnål eller smidig.. Men ack så roligt det är när man går upp mot 200 knyck.... :p men det hjälps inte.. blir en ny i vinter
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sv: RE: Vad har DU för skoter och varfö

För mig ät det en gåta att man överhuvudtaget kör skoter när man kan köra hundspann. Hundspann ger gott om motion frihet från motorbuller och avgaser emotionell tillfredsställelse i samvaron med hundarna. Det går alldeles utmärkt att ha fjällan på kälkfällen vilket kan göra turen till en amorös upplevelse. Det ni!
Hundskall är bättre än tvåtaktsrök och motoroljud.


Börja köra hundspann!!!!
Hej Valle.

När du är ute och kör dina hundar, vad kör ni efter för några spår?

Skoterspår??
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Förresten, jag kör en Lynx Ranger 600, just för att kunna göra spår, inte följa dem ;)
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Ja i vinter blir det en sno pro 440 -04 som jag köpte för drygt en månad sen för ett ganska bra pris så har kollat igenom och fixat allt nu. ska bli kul tror jag. och varför då? jo men jag gillar kör ställningen, lätt, stryk tålig (gillar tuffa tag);), snygg;) och sen ja hoppas bar att de kommer bli en bra vinter:) hade bra alle sammans! och lycka till i vinter!