Blir väl min första post här tror jag...
Jag handlade i min iver en Mc600 -01a precis när snön la sig..
Lite för bristfällig provkörning blev det dock..
Problemet ligger i att den inte varvar över ca 7200rpm, och toppar kring 90km/h..
Känns även allmänt klen jämfört med en ext 580 efi..
Hittils har dessa saker felsökts.
*Apv servo motor bytt(ett fel)
*Apv ventilerna rengjorda och går lätt
*Stator uppmätt (På granec)
*Tändspole bytt (på granec)
*Soppatryck uppmätt (på granec)
*Nya stift/tändhattar.
*Primär variatorn(vägt vikterna, monterat repsats)
*Sekundär variator (rengjord)
*Kollat kompet
På granec hävdade dom att det berodde på att vikterna var för tunga, Men det sitter 53grammare precis som det ska.
Skiljde som mest 0,5gram mellan dom.
Vad finns det mer att kolla/testa?
Lampan under styrboxen?
Jag handlade i min iver en Mc600 -01a precis när snön la sig..
Lite för bristfällig provkörning blev det dock..
Problemet ligger i att den inte varvar över ca 7200rpm, och toppar kring 90km/h..
Känns även allmänt klen jämfört med en ext 580 efi..
Hittils har dessa saker felsökts.
*Apv servo motor bytt(ett fel)
*Apv ventilerna rengjorda och går lätt
*Stator uppmätt (På granec)
*Tändspole bytt (på granec)
*Soppatryck uppmätt (på granec)
*Nya stift/tändhattar.
*Primär variatorn(vägt vikterna, monterat repsats)
*Sekundär variator (rengjord)
*Kollat kompet
På granec hävdade dom att det berodde på att vikterna var för tunga, Men det sitter 53grammare precis som det ska.
Skiljde som mest 0,5gram mellan dom.
Vad finns det mer att kolla/testa?
Lampan under styrboxen?