Var köpa rejäla spännband till vettiga priser?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Medhålles.

En skoter väger 200-300 kg och skall fästas stumt mot släpet genom tex spindlar och boggiesax.

Spännbanden i länken är leksaker för crossmotorcyklar i juniorklassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.107
929
113
Stora Blåsjön
Den typen av remmar som "jagheterdaniel" tipsade om är helt suveräna för crossar i alla storlekar och diverse mindre grejor man har med på släpet. Fördelen med dom är att dom släpper aldrig. Ett cross fastspänd med spännband kan lossna om man inte trycker ihop dämparna helt, men med dessa band så är det ingen risk att tappa någon cross efter vägen..
 

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Precis, hojbanden som tidigare visats är det enda rätt till motorcyklar. Oavsett storlek. Har lastat och åkt så oerhört långt med hojar i mitt liv då jag tidigare var hojhandlare. Spände alltid med http://www.ritetie.net
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Måste faktiskt i ärlighetens namn erkänna att jag använder kamlåsband, rätt så rejäla hoj-band däremot, ofta när jag spänner skotern. Har ett "fleratons" spännband bak som spänner bakåt utåt och ett kamlåsband i varje spindel som spänner framåt utåt. Skotern sitter som berget men jag har också hört att farbror Polisen inte blir så glad om han hittar kamlåsband i en skotersurrning så jag funderar på att överge den tekniken...

Kamlåsbanden är ett måste när man ska spänna fast hoj. Vad man inte ska glömma där är att det krävs ett band längre bak på hojen också, exempelvis på det sätt som syns i arjeplogarns bild.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Måste faktiskt i ärlighetens namn erkänna att jag använder kamlåsband, rätt så rejäla hoj-band däremot, ofta när jag spänner skotern. Har ett "fleratons" spännband bak som spänner bakåt utåt och ett kamlåsband i varje spindel som spänner framåt utåt. Skotern sitter som berget men jag har också hört att farbror Polisen inte blir så glad om han hittar kamlåsband i en skotersurrning så jag funderar på att överge den tekniken...

Kamlåsbanden är ett måste när man ska spänna fast hoj. Vad man inte ska glömma där är att det krävs ett band längre bak på hojen också, exempelvis på det sätt som syns i arjeplogarns bild.
Ett måste? Jag kör då med vanliga spännband på min hoj och har gjort det länge..
 

Busaberg

Aktiv medlem
1 apr 2010
85
1
8
skogen
Ett måste? Jag kör då med vanliga spännband på min hoj och har gjort det länge..
Självklart inte ett måste,men släpar man runt på cross/endurohoj rätt frekvent byter man aldrig tillbaka till vanliga spännband efter att ha provat tie-downs