Variator setup assault

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
fanzy: jo det går att kolla maxvarv, kommer inte exakt ihåg vart man går in........
saxat från manualen (manualen till de flesta Polaris från 2005 och framåt finns på polarisind.com på den amerikanska sidan)
Instrumentation
MFD Digital Display Programs
History Program
Press and release the MODE button until the history program screen is
active. This screen will always display electrical system voltage level
and fuel level (if equipped).
Press and release the SET button to cycle through the following screens:
maximum vehicle speed, maximum engine RPM and service interval
reminder.
Maximum Speed/Maximum RPM
The gauge automatically logs the maximum
speed and engine RPM even if the history
program is not active in the display.
1. Enter the History Program.
2. Press and release the SET button until
one of the two screens is active. The
MPH and RPM values are both reset at
the same time. Reset the values before
each run to obtain accurate readings.
3. Press and hold the SET button for three
seconds to reset the recorded maximum
values for both MPH and RPM.
TIP:Due to electrical noise, the MFD may
occasionally display MAX MPH/RPM values
that are not representative of actual values.
 
Last edited:

Larsson400

Välkänd medlem
30 jan 2006
264
0
16
Storvik
Ja. Annars är det ju bara Mappningen kvar.
Vilken mapp kör ni andra på?
Jag kör på den allra senaste som kom i vintras, varvar endast 7950 och det märks verkligen att det fattas effekt på toppen. Den orkar inte alls varva ut ordentligt (spec i lössnö).Inbillar mig att dom medvetet gjort den fett på toppen så den inte ska skära ihop igen.... Åkte halva vintern med mappen före det och då varva den ut ordentlig men var klen i början istället..och skar ihop också.. Men jag kan inte förstå hur svårt det kan vara att få till en fungerande mapp över HELA registret efter flera år? Behåller jag skotern så blir det en Power Commander och en vända i bromsbänken för det är då inga 154 hk i min nu och har aldrig varit heller. Brorsans Nytro hänger ju för fan på mig i acc ( nästan plockar mig )
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja nu var ju vintern här igen och första turen avklarad. hmm.
Ja det har ju inte gått till sig under sommarn verkar det som :/
Ligger runt 7900.
Sitter å funderar på justerbara vikter så varven kommer.
Ang PC5. Om man inte kör med Slp system. Vad finns det då för mapp man kan köra?
Och som funkar bra utan tvekningar och skit.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag köpte en powercommander idag och satt i den i skotern ikväll.. ska få hjälp att mappa den om 2 dagar så jag återkommer om hur de går till med allt!

min skoter fick nyaste programvaran i slutet av vintern men hann inte pröva den så mycket.. nu i sommar har jag rengjort avgasventiler, spridare, lagat luftburk som hade en 1-3 mm spricka runt hela, rengjort spjällhus och justerat tpsen så den står rätt.
jag har även bytt matta till en peak 2.5 och pulverlackat framvagn och boggieskenor tagit bort lite dekaler..mmmm nog OT!

och den går ändå dåligt! varvar till ca 8150 rpm som de ska men känns inte som 150 hk och väldigt seg ibland svår att få i backen (kan ha med tpsen att göra, men den står ju rätt nu hmm) min e helt ORIGNAL

jag återkommer med resultat!! PS ja de finns mappar till en helt original cfi4 800 motorer utan pipa dyl!
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Okej. Låter intressant.
Kommer ni att mappa den på snö eller sätter ni upp den i bänken?
Vars köpte du boxen? Pris?
Håll oss uppdaterade! :)
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
man lägger in en mapp (fil) i powercommander enheten.. de va de jag mena..

4500 kr på motorhuset i östersund. dem hade dem hemma. väldigt bra folk att ha att göra med!!

jag ska prova i helgen på snö hehe

imorgon smäller jag igång den med en PC V!!
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
nu är den monterad, det är en slp map i nu som fetar på lite i mellanregistret.. vill hitta någon som har en stoutner map som kan skicka den till mig..

ska provåka lite i helgen får väl se då hur de går.. jag skriver nå mer sen..
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
kom och tänka på en sak.
Ni som nu köp Assault -09/10
Vad kör nio för drevning? Såg att org vare 20/41
Nån som drevat om eller kör alla på org drevning?
Såg nån tråd på annat håll att dom pratade gott om att sätta in Rmk drevninen som är 19/41.
Eller kanske rent av 19/43 som dom sätter på -11->
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Jag kör Assault 2010 Slp single, pcv5 m Chado mappen, jan flash, Slp mtx 71g +1g. Skotern går kanonbra. Omöjligt att provocera fram bludder eller tvekningar. Dock skall jag testa att köra rena 71g då jag vill få lite mer varv. 7950-8050 på 800möh -5 idag.
Skall också snåla ner toppen i mappen lite. Många som kör -10 i pc:en mellan 7700-8200...tror jag har runt -6
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur gör ni om mapparna? jag har provkört slpmappen nu idag både med och utan urkopplad "axel pump" och den surar ner nästan när jag kör med den i kopplad men går bra på högvarv.. urkopplad går den som att jag inte hade en pcV alltså lika dålig som original..

imorgon ska jag provköra en stoutner map som det står så på -------

2009 Dragon 800 with all updates and Stock Head. Stock Exhaust. Extra time tested in 3250-6000 rom range. Made with Autotune 13.5:1 AFR in low and mid range and 12:1 at 7500 rpm on up. Revised By: Wayne Stoutner 1/1/2010.

hur tror ni det kommer funka? kör på 400 - 800 möh
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Med en fungerande mapp ur PCV, hur funkar silver fjäder på primären tillsammans med 11-68 vikterna? Svårt att hitta ett fungerande koncept här på forumet i alla trådar. Blir de för tunga utan att gå på sekundären?
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
har slp + pcv, monterat 11-66 och en test helix.. orginal fjädrar i pri + sek + delrin washer i sek. N är man går från 10-68 till 11-66 ärdet som man får 20hk mer mellan 4000-6000 sen exploderar den! I Like! kör en egen mapp denna "DTRD8AprilFlashSLPex" fast snålad till -11% på toppen..