Jag har en F7 ext -04 och har precis satt i ny bikemanhelix (48-58) och har bytt den gröna org.fjädern till en blackmagic Svart/rosa. På primären har jag inte gjort ngt ännu men har beställt en Bikeman fjäder med värdet 160/300. Den som sitter där nu är orange. Tillslag på ca.3800 varv) Vikterna är på 70g, alltså orginal. Jag har också en 010-rem som ska vara ännu mera grepp än 020.
Nu är min fråga om den här modden låter normal för er som "kan"???
Jag har snappat upp lite här och där och fixat en egen setup. Jag frågar eftersom jag har inget att jämföra med! Direkt när jag köpte den här F7´an behövde den renoveras... Kan variatorer gå sönder om man exprementerar "fel"??? Variatorerna blir varma nu, men inte heta. Jag tycker det är grymt bra backshift, känns som man kör för länge på 1´ans växel innan det börjar växla på riktigt!
Har ni ngt tips på ändringar, varningar eller annat så svara/fråga gärna
Nu är min fråga om den här modden låter normal för er som "kan"???
Jag har snappat upp lite här och där och fixat en egen setup. Jag frågar eftersom jag har inget att jämföra med! Direkt när jag köpte den här F7´an behövde den renoveras... Kan variatorer gå sönder om man exprementerar "fel"??? Variatorerna blir varma nu, men inte heta. Jag tycker det är grymt bra backshift, känns som man kör för länge på 1´ans växel innan det börjar växla på riktigt!
Har ni ngt tips på ändringar, varningar eller annat så svara/fråga gärna