annars e de ju bara att komma till hoting så bärsa vi lite först och drar vattenraggen sen:evil:
Det här lät mest intressant mo ja säga, hur djupt är det?åk mot krokom sen mot valsjöbyn ca 3 km in på den vägen kommer du till en badplats som heter böle sväng vänster där sen e de bara köra men inte alltför fin dag kanske för då e de fullt med dem som ska bada....fast de kanske du ska också.....:laugh: där e de rätt grund!
glöm inte att spänna fast ölen på skotern riktigt hårt och köra sakta med jämna gaspådrag så att det skvätter upp vatten på dom så dom e välkylda :ciao:Hehe, tack för inbjudan, men de är ju en bit å åka de... :hmmmm: Däremot kanske vi kommer upp å kollar in proffsen senare...
Funderar på den lilla "sjön" i kyrkdal där de körts "skoter på vatten- tävlingar" förut...
Uppe på östra spannsjön eller va de het borde väl vara lämplig sjö å köra på?:hmmmm2:Tar gärna emot tips om lämpliga sjöar i närheten av Sollefteå. Vill också åka vatten...
aa, men är det någon som har svar på min senaste fråga?Jajjemen!! Känns gå rätt bra på vatten faktiskt.
Så de tillåter att man kör där?Det är nog inte så djupt i Böleviken, nån meter eller två, men som jag skrev i tidigare inlägg så har det blivit mindre populärt bland stugägarna därikring att köra där, men om du kollar om det är nån där och talar om innan ska det inte vara nå problem...
Fortfarande olagligt att köra på barmark med skoter.Jag tror inte det är otillåtet enligt lagens mening, så länge det inte gäller t.ex. störande av ordning eller vad det nu heter, och folk kör där mest hela sommrarna. Men som sagt så är det folk som klagat, dock inte ringt polisen, än...
Allt är juh relativt.. orsasjön som då tillhör siljan är ganska djupt... (98meter som djupast) är inte sådär lämpligt om du nu inte ska hålla dig vad badstränderna =PBor man i närheten av Orsa, Rättvik eller Mora finns ju hela Siljan. perfect för vattenåkning.
Vem sa någonting om barmark?Fortfarande olagligt att köra på barmark med skoter.
Ja du lär väl starta nånstans och åka i land.......Vem sa någonting om barmark?
Antog att alla skulle uppfatta ironin, men du verkade inte göra det....Ja du lär väl starta nånstans och åka i land.......
det vill jag gärna syna att det skulle vara olagligt att framföra skoter på vattenhur var det nu, om staten äger vattendraget så är det olagligt att köra på vattnet. men är det privatägt så är det okej.
ska försöka hitta fram vars jag läste det
skulle nog satsa på en lång gummi matta istället jag. en sådan som dom brukar ha på ishockeyhallar för spelarna oohja vilket grepp.:eviltongue:Barmark löser man med plywoodskivor om man vill vara lagligare