Vattenkörning i sommar

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Hej
En kompis tänkte kolla sin skoters vattenegenskaper i sommar, men var är det bäst att prova?

Gärna med ett djup på max 1,5m helst lägre.

Han bor i Östersund, finns det något i närheten?
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Bara ge sig ut på älven ;)

After you my friend :D
Vill liksom ha lugnt vatten, inte så djupt å fina stränder å kraschlanda på... Är så besvärligt å bärga om de är djupt å strömt, sen gör de ju inge om de är lite avskilt från semsterfirande folk heller...

Om de inte framgick tidigare, så har jag å mina kompisar 0 erfarenhet av vattenkörning sen förut, alltså vill vi ha en vattenpöl som passar nybörjare...
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag hade oxå tänkt köra lite i sommar :)
nån som vet hur en xlt 600 går på vatten?
nått som man ska tänka på?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Hej


Han bor i Östersund, finns det något i närheten?
åk mot krokom sen mot valsjöbyn ca 3 km in på den vägen kommer du till en badplats som heter böle sväng vänster där sen e de bara köra men inte alltför fin dag kanske för då e de fullt med dem som ska bada....fast de kanske du ska också.....:laugh: där e de rätt grund!
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
åk mot krokom sen mot valsjöbyn ca 3 km in på den vägen kommer du till en badplats som heter böle sväng vänster där sen e de bara köra men inte alltför fin dag kanske för då e de fullt med dem som ska bada....fast de kanske du ska också.....:laugh: där e de rätt grund!


Mja, det har varit en del gnäll från stugägare och annat folk på körningen där, så jag skulle nog inte rekomendera den viken. Dumt att reta upp fler männskor. :hmmmm2:
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
på lövberga camping som ligg 2 mil ovanför strömsund äre långgrunt och fint. sen finns kärleksviken eller va den heter som ligger vid tännviken också, utanför strömsund......
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
äh bara att ha en lång lina och en båt så går det ju prima att dra in båten vare sig det är 0.5 meter djupt eller 10 meter =) Men nu på våren är det ju perfekt i sandtag när smältvattnet fyller dom till ett djup på 0.5-1 meter =)
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
på lövberga camping som ligg 2 mil ovanför strömsund äre långgrunt och fint. sen finns kärleksviken eller va den heter som ligger vid tännviken också, utanför strömsund......
Alldeles för mycket sten. Jävligt att komma in där med båt också.