Vilse i skoterdjungeln

Startgas1

Aktiv medlem
7 okt 2009
84
5
8

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Är det där ett fynd? 10 år gammal och 1100mil för 58k?
Jamen länka någon billigare då? Vad skulle du värdera dem till. Tycker de stått galet högt länge och har nu börjar röra sig nedåt..

Men visst, visa på nått som inte är överpris enligt er 🤷‍♂️ att genomsnittsköparen skulle hitta någon som i princip ger bort skotern tror jag inte på..
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
234
51
28
Karlstad
Jamen länka någon billigare då? Vad skulle du värdera dem till. Tycker de stått galet högt länge och har nu börjar röra sig nedåt..

Men visst, visa på nått som inte är överpris enligt er 🤷‍♂️ att genomsnittsköparen skulle hitta någon som i princip ger bort skotern tror jag inte på..
Liksom nypriserna har även begagnatpriserna gått helt bananas. Skulle jag verkligen behöva ha en skoter nu och en begagnad så skulle jag vänta till efter påsk.
Historiskt så rasar priserna på skotrar då men i år är allt osäkert. Sen brukar tyvärr skotersäsongen vara slut efter påsk om man inte håller sig till fjällen.

Om du tänker åka allra mest led och med två så kolla in RS Venture TF. TF har lite längre mattan än den vanliga vilket kanske hjälper något om man råkar hamna ur spår. Då får du grym komfort med pålitlig 4-takt med ca 120 hk. Maskinerna brukar ha haft snälla ägare också så 1000+ mil märks knappt
 
Reactions: mas

PelleLynx

Ny medlem
3 apr 2023
4
0
1
33
Sydvästra Soppero
men om man tar en 4t då kan man ta en högre än 600cc?
En 600 ace har ca 55-60 hästar, går fint på led å sådär men hamnar man i flövatten eller någon trixigt lössnö situation då jävlar är det mindre roligt. Sen finns det 900 ace och 900 ace Turbo.
Nästa familjemaskin jag köper blir en 900 turbo, problemet är bara att dom kostar 200k ny. Begagnade kommer ut i liten omfattning uppfattar jag det som.