Yamaha 2015

KalleH

Aktiv medlem
19 dec 2007
84
0
6
Gällivare
Har nu oxå fått besked om November och det är p.g.a. av några ändringar som har gjorts på dom som det drar ut lite på tiden.
Det är bla. oljebehållaren som dom har gjort några ändringar med och även rutan har kapats ner lite.
 

Myrbo

Medlem
9 maj 2014
12
0
1
Hedemora
Hörde mig för med Abris i Leksand idag, hur leveransen för min xtx le såg ut.
Skulle tydligen inte komma förrens tidigast vecka 50=(
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Vi som inte har någon ansiktsbok kan väl inte se vad det är på länken lr är det något som är galet med den?
Før er som inte har ansiktsbok så førestæller bilden en fraktsedel på en låda innehållande ett stycke SR Viper MTX 153". Bilden ær antagligen tagen i området runt Skellefteå...

Kan inte med hur man gør før att lægga upp bilder, och har inte energi eller intresse før att læra mig det just nu heller. :)
 

KalleH

Aktiv medlem
19 dec 2007
84
0
6
Gällivare
Før er som inte har ansiktsbok så førestæller bilden en fraktsedel på en låda innehållande ett stycke SR Viper MTX 153". Bilden ær antagligen tagen i området runt Skellefteå...

Kan inte med hur man gør før att lægga upp bilder, och har inte energi eller intresse før att læra mig det just nu heller. :)
Trevligt att dom nu har börjat leta sig uppåt i landet. :)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
okej - vad kommer folk köra för skidor på sin Yamaha Viper MTX? Jag har alltid kört SLP PP förut och trivts med det, dom bör väl funka fint även på Vipern?

Är det ArcticCat-fästen som gäller? (Visst är spindlarna samma som på M8 osv)?
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Belag till och börja med. C&A Pro XT har jag på Nytron och tycker dom är trevliga, lämpligt bär och bra styrning. Har inga bra erfarenheter av SLP..
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
okej - vad kommer folk köra för skidor på sin Yamaha Viper MTX? Jag har alltid kört SLP PP förut och trivts med det, dom bör väl funka fint även på Vipern?

Är det ArcticCat-fästen som gäller? (Visst är spindlarna samma som på M8 osv)?

Jag körde med SLP PP ifjol och tyckte dom funkade fint för min körning. Tungstyrda vid långsam körning på led, som sig bör med den kölen, men fina i det lösa!
Velar lite fram och tillbaka nu ang. skidvalet i år, funderar på att testa något annat, "bara för att". Slydog Powderhound 7" eller CA PRO BX/XTX. Annars blir det SLP igen.

Japp, det är arctic-fästen som gäller för SLP.

Ps. Om någon har ett par Slydog 7" eller CA Pro är det bara höra av sig!
 

Peppa

Aktiv medlem
15 mar 2014
88
2
8
Nån som fått sin Mtx LE än då? Eller sett att dom anlänt😄?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Visst är det samma Motor i Yamaha Vipern Och Yamaha Nytro?


Då bör dem väll gå lika hårt?

Är en Viper 153" mycket lättare än en Nytro 153"?