Men fy fan va tragiskt, mitt...ditt...uppfostran...va fan har hänt?
Det är helt jäkla otroligt att man inte kan ha sina grejer ifred, mera poliser och hårdare straff tack!
Kan inte Snowmobile göra ett repotage och ta tag i det här med försäkringar på allvar, det käns som om vi f-tagare alltid är 2a när man skall ha tillbaka pengar. Betala skall man göra enligt sista betaldag men när pengarna skall betalas ut så strular det alltid känns det som. Nu har jag haft turen att inte behöva tjorva med mitt f-bolag men gruvar mig för den dagen något händer.
Sen har jag för mig att Dalarna har vart i skoterstöld debatten förut, polisen där måste väl veta ett och annat tycker man. Kollar man på alla skoterfilmer som släpps på internet så har iaf jag svårt att tro på att man gör alla dessa galna hopp mm med sin egen betalda skoter för 100k och uppåt.
Alla är inte oärliga och för mig och många är det en leksak, men betalar man leksaken så får man behandla den som man vill och har man inte förutsättningarna att betala skall man tamejfan inte heller lek med dom. Den som vet om att en kompis kör en stulen skoter är fan sämre än den som snodde den...måste finnas många idioter som inget säger, ni som håller tyst kommer säkert att hälsa på er "kompis" på en anstalt i framtiden och kanske med ett grövre brott i bakfickan än en stulen skoter. Hjälp denna person istället för att hålla käften, gå eller ring anonymt till polisen det är det enda rätta.
Fan va text det blev då, lider med dig och din väldigt fina skoter.