Yamaha Phazer MTX TURBO

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
bild 855.JPGbild 861.JPGbild 860.JPGVisa bifogad bild 18563
Nu har jag inte varit speciellt aktiv här på min tråd, men projektet har fortsatt iaf och nu är den äntligen klar trots många motgångar :) så här har ni en slutsats av hela projektet och några bilder.
För att ta vid där jag slutade så hittade jag alltså en CX 51 matta och kapade ner den till 35,5cm bredd och den passade som handen i handsken med den modifierade boggin och nonslip hjulen, men efter provkörningen så såg jag att motorn hade läkt olja från motorkåpan bakom primärvariatorn så det var bara att riva ner hela vänstersidan och byta packning,
på samma gång så beställde jag även olite bussningar,styrlagerkitt,spindelleder till framvagnen för att få bort lite glapp, och en hårdare variatorfjäder för att få bort mer att turbolagget i starten, det visade sig att fjädern vart lite för hård för att kunna göra en "bekväm" start, men jävlar vad det går undan! :)
Den fula "snorkeln" till turbon har jag gjort mycket kortare och monterat ett lite större filter med mera luftgenomsläpp för att förbättra gassvaret ännu mer.

Jag skrev ju tidigare att maskinen var till salu, men efter den sista provkörningen med alla nya grejer så finns det inte en chans att jag kommer sälja maskinen den närmsta tiden.