Yamaha (quikroads)

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Då blir det att ta bort övre brickan imon, hoppas på feting res :ciao:
Några "feting" res lär du inte få om du enbart tar bort dem övre brickorna. Den får mindre skidtryck och flyter upp bättre på snön men några fetingres på platt mark lär du inte få, möjligtvis i backar att den reser om det greppar. Det gör min, direkt de greppar i backar så lyfter den skidorna. På plat mark om det greppar så får man upp skotern rejält om man står 2 st på den.
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
får se hur det blir, har bytt alla lager till alla boggiehjul nu iafl, 13 stycken sammanlagt:) även bytt lite bussningar och även bytt til -04:ans viperdämpare i boggien. Så tänkte att man kunde kolla p ådet där nu när man ändå plockat ner allt:)
 
W

w3stman

Men stämmer det att stagen som sitter på Viper är ställbara? Så det bara är att byta emellan en sån och en SXR? Och är dom verkligen ställbara?
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Men stämmer det att stagen som sitter på Viper är ställbara? Så det bara är att byta emellan en sån och en SXR? Och är dom verkligen ställbara?
Jess stagen på viper är ställbara, men alla viper har inte de. Dem har 2 st muttrar som man justerar med verktyg. Om dom passar rakt över vet jag inte, var upp i en diskution tidigare och då var de någon som sa att vipers stag var längre.
 
W

w3stman

Jess stagen på viper är ställbara, men alla viper har inte de. Dem har 2 st muttrar som man justerar med verktyg. Om dom passar rakt över vet jag inte, var upp i en diskution tidigare och då var de någon som sa att vipers stag var längre.
Okej, ingen som vet helt säkert vilken årsmodell som har de som passar och om det är samma längd?
 
W

w3stman

Tänkte att istället för att göra en ny tråd så drar jag upp en gammal. Nu funderar jag på att ta bort de övre vita brickorna i boggien för å kolla om det blir någon skillnad. Men hur får man bort rodsen? Eller finns det någon genväg så man bara kan dela på dom eller något liknande för att slippa ta ur hela boggien?
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Nu har jag tagit bort mina övre brickor, kan säga att jag inte känner nån våldsam skilland.

Jag tog en hovtång och knipsade bort dom, orkade inte börja skruva. Dom är av plast btw
 
W

w3stman

Nu har jag tagit bort mina övre brickor, kan säga att jag inte känner nån våldsam skilland.

Jag tog en hovtång och knipsade bort dom, orkade inte börja skruva. Dom är av plast btw
Ja juste, så kan man ju också göra :rolleyes: haha, men om man funderar på att ta bort dom utan att behöva köpa nya om man vill dit med dom igen, hur gör jag då?
 
W

w3stman

Tar lös roden å skruvar upp bulten i ändan.. =)
Sen delar du den och tar bort ev brickor!
//Rasmus
Så det är egentligen bara den bulten som sitter bakom vändhjulet? Sen går den att dela? Tänkte så jag vet vad jag ger mig in på innan :rolleyes:
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Det är väll bara att du går ut å tittar hur det ser ut.

Har också för mig att de bara är en bult, inget allt för avancerat.