:-DLite körning med en 39:a
http://www.youtube.com/watch?v=f04YYYoPuq8
Härlig film. Vart måste man för att hitta det där föret?
:-DLite körning med en 39:a
http://www.youtube.com/watch?v=f04YYYoPuq8
I kommentarerna till filmen står det norge. Om man söker vidare bland hans andre filmer hittar man en webshop, hellriders.no, som är belägen i Lierne. En grensekommune i höjd med Jämtland.:-D
Härlig film. Vart måste man för att hitta det där föret?
Mitt bukskydd har oxå lossnat i framkant bd 3700 -13, trodde de var jag som nitat det dåligt.. Har oxå märkt av isklumpen fram i buken. måste sätta meshtyg i de enorma snögapet som sitter längst fram. pudret väller in pipan smälter sen bygger de is :/Både jag och polaren som har en ny BD 3700 är helnöjda med Bladeskidorna, funkar hur bra som helst.
Fotstegen är kassa, alltid is på fel ställen....
På tal om is, kommer in hur mycket snö som helst i nosen, den smälter av pipvärmen och rinner ner i framvagnen. Såg i dag att mitt bukskydd lossnat, kan inte bero på annat än att den "fryst loss". Is bildas mellan chassie och plast och pressar loss bukskyddet.
Var för övrigt och bökade på i meterdjup pudersnö i dag, skotern funkar rätt bra i det elementet faktiskt =)
Japp, naturligtvis. Nitarna har gått av, inte dragits genom plasten!Kan för övrigt meddela att mitt bukskydd fortfarande sitter perfekt, inga tendenser till att släppa nånstans, och då har skotern gått 275mil... Har ni brickor runt nitarna på insidan upptill mot bågen?
Maila Blingfactory så lär dom fixa fotsteg åt dig, desssutom är dom ju billiga på dom. Så här ser dom ut till XP, kankse passar rakt av på lynxen också.Japp, naturligtvis. Nitarna har gått av, inte dragits genom plasten!
Och skyddet har släppt under chassiet också!! Det hängde och dinglade på en främdre nit när jag svängde in på gården i går.....
Jajja, nu har jag "pluggat" igen nosen så jag får se om det klarar sej bättre nu.
Mindre snö på fotstegen på en BD än en Freeride???? Min förra skoter var just en FR 154", och dom fotstegen är MYCKET bättre i alla fören. Dom har i alla fall taggar lite här och där så man får lite fäste. Lynxfotstegen är ju snudd på spegelblanka....
3900 har ett annat bukskydd! Det följer med original. På 3700 är det det vanliga bukskyddet man sätter dit och där är det bättre hål för att smällt snö ska rinna ut. Har inte kollat så noga på 3900 men det bukskyddet sitter tajtare och därav problemet.
Okej så pass. Märkte idag att mitt också lossnat från en av dom främre nitarna. Dom två yttersta nitarna sitter under skummgummit på insidan märkte jag. Är det bökigt att ta bort pipan? Kommer inte åt att få dit brickorna. För trångt. Hur gjorde ni?Jag har inte orginalbukskyddet, (det som följde med), jag köpte dit det "vanliga" istället.
Däremot så har jag även det bakre skyddet, vilket innebär dubbla plastlager mitt under chassiet och det kan ju påverkat nitningen på något sätt även om jag använde längre nitar.
Men brickorna sitter under skummgummit tar du bort dom med?Det går få dit brickor utan att ta bort pipan, det är bara aningens jävligt =)
Ta bort pipan är hyfsat enkelt om du har ett bra fjäderverktyg, men du måste ta ut slutburken först.