Strömsund!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nu är ju sommaren här och då vi inte är ute å har kul måste vi ju underhålla oss på nått sätt :p

Ska ni göra något speciellt med era maskiner under sommaren?

Jag har nåra idéer som jag är sugen att göra på min.

Nerdrevning
V-kitt
Höjare
Måla huvgallren i nån fin grönfärg (lr ska jag måla dom svarta igen?)
Polera tunneln

Sen har jag funderat ett tag på att byta ut boggihjulen mot aluhjul. Men då är frågan var jag kan köpa såna billigt med allt som behövs?

Har även funderingar på att försöka få tag på en extra orginal huv som inte är trasig och lacka upp den å slänga på nåra monsterdekaler på den :) Vad tror ni om de?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
låter bra! gillar huv idén skarpt, så jäkla snyggt med monster dekalerna på ! :)
Jag å Stins1! satt å diskuterade huv delen ett tag i går.De vandrade bla från, svart med gröna dekaler till grön med svarta dekaler.. Gillade verkligen hans förslag om svart med gröna dekaler och gröna huv galler. Sen är jag lite sugen på en grön (green chrome) runta, men d skulle jag ha försökt fått tag på en som är lika hög som org rutan.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag å Stins1! satt å diskuterade huv delen ett tag i går.De vandrade bla från, svart med gröna dekaler till grön med svarta dekaler.. Gillade verkligen hans förslag om svart med gröna dekaler och gröna huv galler. Sen är jag lite sugen på en grön (green chrome) runta, men d skulle jag ha försökt fått tag på en som är lika hög som org rutan.

Helt svart, klä tunneln också. Sen kan du ha några detaljer i en annan, ovanlig färg. Ktm-orange t ex. Detaljer såsom rutkantlisten eller såsom huvgaller.

AC bröt ju av färgerna i år med en vit rutkantlist och det blev ju riktigt bra.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, men då måste jag köpa en ny svart buk oxå.. å låta klä om dynan.. å då kommer kostnaderna att stiga i höjden. Och då jag är arbetslös från å med nästa vecka så tänkte jag mer på att göra mindre saker nu i sommar.

Men ja håller med om att de skulle bli snyggt med en helt svart skoter :)

D

Deleted member 6797

imårrn får då piteå varmast i hela sverige. men piteå har väll varmast i sverige året om:D

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jo, men då måste jag köpa en ny svart buk oxå.. å låta klä om dynan.. å då kommer kostnaderna att stiga i höjden. Och då jag är arbetslös från å med nästa vecka så tänkte jag mer på att göra mindre saker nu i sommar.

Men ja håller med om att de skulle bli snyggt med en helt svart skoter :)
Passar inte huven från T660 till din? då får du ju Firecatlysen också.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
livat var det här :) nej men fick höra idag att leden som går upp vid trollön, bortanför båtklubben på näsviken ska försvinna pga husbygge, vilket betyder att man måste köra bort till harbäcken för att ta sig in på strömsleden osv?

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Hur blir det med handlare i strömsund till vintern?
Arctic är ju borta.
Nu ryktas det om attt även polarishandlaren och yamahahandlaren ska ligga lågt.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja polarishandlaren lägger ner inom en snar framtid, dom försöker sälja ut det dom har kvar nu så ska väl hinna dit hade ja tänkt. yamaha däremot har jag inte hört någonting om, nån annan? hokka har säkert kolla ;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
livat var det här :) nej men fick höra idag att leden som går upp vid trollön, bortanför båtklubben på näsviken ska försvinna pga husbygge, vilket betyder att man måste köra bort till harbäcken för att ta sig in på strömsleden osv?
Jo, den leden kommer att försvinna då Jens och Gunilla Backlund ska bygga ett stort hus där.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
ja polarishandlaren lägger ner inom en snar framtid, dom försöker sälja ut det dom har kvar nu så ska väl hinna dit hade ja tänkt. yamaha däremot har jag inte hört någonting om, nån annan? hokka har säkert kolla ;)
Polaris har jag inte hört nått om men att Yamaha lägger ner är jag inte förvånad över då dom inte ens är riktiga återfärsälgare, dom är ju i sin tur återförsäljare åt Yamaha Center.

Micke, hur e de hos Per? Kommer han att ha nån rabbat på alla skoter saker lr kommer det att bli dom vanliga priserna? Om han har nån rabbat kanske man skulle ha gått dit nån dag och köpt sig nåra saker :)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jo hörde det, ganska störande. aja man får gå till kommun och be om en ny led ;) jaru per har rabatt på det mesta som jag uppfattat det, jag hade tänkt dra mig dit nånting här framöver och handlat jag med. men må vänta på löning plus att han har tage semester nu tills nästa måndag haha. :D

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Okej. lite synd att ma ninte har alla hans produkter i huvudet :p Då syns vi där den 25e ;)

Att komunen kommer ge oss en ny led är bara att glömma då dom talar om att stänga leden över byggda å leden som går upp från rotnäset.. :S

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
haha, tänkte att jag skulle försöka hitta en hjälm med hörselkåper i som är öppen framtill och en ryggplatta :) ja vi kan ju gå dit samtidigt och shoppa ;)

men varför ska dom göra det? :eek: om det är pga folk kör tidigt och det förstörs kan man väl stänga igen där och öppna senare, men om dem stänger av totalt då tar ja mig inte ens av gården. undrar om vi skotermänniskor ska på kommunmöte och deala lite? ;)