om du kollar på sprängskisserna mot en IQ r så ser du en liten mod som sitter på förgasaren.
ska försöka söka fram har sett att dom skrivit mycket om vad dom gjort åt det annars.
Okey jag förstår. Staga upp förgasarna i motorn alltså ?
Beror det på att bränslet skummas eller vad är det ?
Hade varit kanon att få veta vilken del det är då går det kanske att beställa en orginaldel.
Har du läst någon tråd om det någonstans ?
Jag har inte beställt det än, läste en annan teori om att det skulle vara flottören som dippar ner när man landar tungt vilket då skulle överfylla flottören så att motorn dör av men jag har inte börjat exprimentera. Blir intressant och se om du får någon förbättring sp4x. För jag antar att du har samma problem?
hade så på en maskin.då bestycka ja ner den en enhet..då blev det bra igen.kan mkt väl vara flotören som härjar... men hur ska man lyckas fixa så att inte flotören dampar?
Fick som svar att dom inom skotercrossen brukade klämma under en liten bit bränsleslang i koppen i botten på flottörhuset.
Har dock inte haft upp den och kollat.
Ska göra det inför säsongen samt även rensa ur förgasaren. Många IQ rr stod ju länge i lager utan att köras så det är ju inte omöjligt att det är några avlagringar där.
Hoppas bara att jag får bukt med problemet den här vintern
Bumpar denna tråd igen för att höra om någon har hittat någon lösning än?
Själv har jag inte riktigt tagit tag i problemet än utan bara diskuterat det med åf.
Har en del teorier nu.
angående dom där slangarna så har ja ett par förgasare i garaget som dem slangbitarna sitter på faktiskt...dock har ja aldrig kört med dom förgasarna.
kör ju nu med i princip en RR jag med..har inte testa hoppa nå större än..har landa hårt nångång men inga blöddringar eller liknande....
edit: kan ju tillägga att ja har ju dial a jet.kanske den hjälper till att motverka detta.då jag inte haft några som helst problem med min 440motor heller när ja kört med den..