KOLVAR SNOPRO vart?!

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Hej ska beställa snopro kolvar till min mxz 700 -00a.
Vart kan jag göra det , då det är slut på duells och jofrab.
Snälla hjälp mig vintern är ju snart här :D:D:D
Och någon som vet är kimpex lika "Bra" som snopro?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.235
1.074
113
Stora Blåsjön
Lugn, vänta någon vecka så har dom alldeles för mycket kolvar... anledningen att dom är slut är för att förra årets lager är slut, och det inkommer en ny sändning nu i oktober. Sitter själv i samma sits.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Lugn, vänta någon vecka så har dom alldeles för mycket kolvar... anledningen att dom är slut är för att förra årets lager är slut, och det inkommer en ny sändning nu i oktober. Sitter själv i samma sits.
Har det kommit hem än?
kan nogon sägatill när det kommer hem? Och ska det bli dyrare kolvar i år? :S

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.235
1.074
113
Stora Blåsjön
Den senaste infon jag har är 25 oktober :( alltså framflyttat nästan en månad.
Sen verkar det som det kommer en liten prishöjning. +8dollar i usa är det iallafall.. och det borde innebära ca +200kr i sverige.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Den senaste infon jag har är 25 oktober :( alltså framflyttat nästan en månad.
Sen verkar det som det kommer en liten prishöjning. +8dollar i usa är det iallafall.. och det borde innebära ca +200kr i sverige.
Då är det nässtan mer värt att köpa orginal?:hmmmm2:
Snopro ca: 900 kr
Orginal ca : 1500kr

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Original är ju lite bättre..

Men han som jag brukar köpa delar av har tävlat i skotercross.. Körde på dom i sin 440.

Snopro kolvarna funkar utmärkt, MEN.. Dom går kanske inte lika länge som original.

Jag körde själv sådana i min Enduro 700.. Funkade fint! :)

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Funderar på wiesco kolvar. men har hört något om att dem "sväller" när den blir varm och någonting ,pga att de är smidda. Men många säger att dem är bra.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Du kanske skulle passa på att köpa från USA? dollarn är ju rätt låg.
Där kan du komma undan grymt billigt.
Kolla på sled-parts dom har lite olika, Wiseco, SPI och kanske fler. Sen är dom väldigt bra att ha och göra med, MYCKET trevliga!:)

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
58
Luleå
arcticcat.forum24.se
okey vad heter moms på engelska? :p
Nä men jag hoppas det är momsat och man slipper tull pga att de sänder det som en gåva ;)
Moms = V.A.T = Value added tax
Glöm att du slipper tull och moms när det kommer från USA 99,99999999% av alla paket som kommer därifrån fastnar pga. att alla fraktbolag har avtal med "tullen". Även om det kommer hem till dig utan extra avgifter så kommer det en räkning med posten på moms och tull ett tag efter du hämtat ut paketet. Säger detta av egen erfarenhet, har provat alla fraktbolag, FEDEX, USPS mm. Så att dom sänder det som en gåva lär tyvärr inte funka heller, allt som har ett värde över 500 sek. ska tullas och momsas:(