Mesh tyg säljes!

P

powq

jajomen, det låg ett paket i brevlådan!

metso: feedback på tyget, tunnare och "tätare" än vad jag hade förväntat mig, ska bli intressant att se hur det håller för lite nötning. har du nån spec på värmetålighet så man får en uppfattning om hur "nära" varma delar man vågar montera?

RotaX447: ah, intressant materialval, det hade jag inte tänkt på, hyfsat stryktåligt, lätt och enkelt att bearbeta. Har en del bättre begagnad tunn aluminium som jag tänkte använda på ett par ställen.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
RotaX447: Jag skickade det igår så du har det på måndag.

lage: Mesh är ett sorts nät tyg som släpper igenom luft, men vatten och snö har svårigheter att komma igenom, därför är det ett utmärkt att använda som ventilation eller som du nämnde en huv.

:ciao:

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Sv: Mesh tyg SÄLJES!

har inte förstått vitsen med mesh, men om jag får vara lite OT så påminner det om tyget dom har på ett pappersbruk, för att sila papperet, släpper inte igenom vatten men luft, och sånna kostar jävligt mycket, nån som kan rätta mig?

Viraduk heter de man använder pappersbruk... det är inte alls likt meshtyg.. En viraduk ska förövrigt kunna släppa/dra ut vattnet ur den blöta pappesmassan som ligger ovanpå viran.

två vitt skilda saker med andra ord..

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
han säljer fortfarnade. men tget är restat:cry: jag har best för några veckor sen de ska kanske komma nästa vecka!

kan ingen lägga upp bilder på sitt mesh vent kit bygge?

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag vill köpa en meter om det inte dröjer för länge tills det kommer. Hör av dig när du vet något. Mvh Linus