Det är precis vad jag har gjort idag. Den är svår att få tag i den där gängtappen till turbon..okej!!
Har väntat som f...n på att du skulle slänga upp några bilder på monteringen så man slipper klia sig i huvudet så mkt själv...
Min montering har stannat upp lite har nämligen dåligt med gängsatser osv, och sen saknas det en nippel till spjällhuset, och det verkar vara en kontakt på attitudeboxen som inte stämmer också.Blir nog att borra och gänga kompressorhuset i veckan så man kan montera turbon osv
Kanske... :hmmmm:Det kommer det kommer Har väl ca 200 bilder nu redan... och jag är ganska långt ifrån klar. Det här med att polera var ju en dum idé.. tar enormt med tid!
Har inte monterat så mkt ännu, mest fixat det som skulle göras med prylarna, borrat å gängat lite hål, demonterat lite mer, kabeldragningar, fixat reedsen å sånt tråkigt...
Imorgon skall TPSen fixas på nya spjällhuset å sen sätter monteringen igång på allvar!
Kan slänga upp nån bild imorrn, kameran är i garaget.
Har du fått nå grejjer K-len?
Det är precis vad jag har gjort idag. Den är svår att få tag i den där gängtappen till turbon..
Vilken nippel är det som saknas till spjällhuset? Du ska väl köra med orginal hus va? Och vilken kontakt är det som inte stämmer?
Man ska ju borra och gänga spjällhuset samt sätta i en 10-32as nippel och dra en slang till dumpen, hade varken nippeln eller slangen med i kittet. Ena kontakten till injektorn på attitudeboxen hade kilspåren i kontakthuset på fel ställe har tagit en bild på det och skickat till dale, får väl se vad han säger.
Nog kanske jag kan vara ute och cykla men det får vi reda på när han svarar....
Och kan ju säga att det var mer än jag hade räknat med att göra det här, och du har ju det ännu mer jävligt iom dom större spjällhusen, men det är klart, när man har gjort det en gång så är det ju mkt lättare andra..
Vad var det som tjorvade med tps:en?
Du har nog satt dit den upp och ner :afraid:Oavsett hur vi gjorde fick vi den bara att visa fullgasvärden vid stängda spjäll, och sen tvärtom vid fulla spjäll..
Den går bara att sätta på ett sätt....Du har nog satt dit den upp och ner :afraid:
Jo precis. Tog en stund innan jag lyckades hitta en 10-32 gängtapp! Sen hålet i kompressorhuset som skall borras med en 5/16 borr kan du borra med en 8mm istället... For och köpte en 5/16 borr, den enda som fanns i hela j*vla stan kostade 319kr.!!!! Och när jag surt nog borrat mitt hyffsat dyra hål så är det ändå för tight att gänga med den rekomenderade tappen så fick ändå borra med 8 mm borr. (5/16 är 7,9mm)
Jasså, satt kablarna fel? konstigt, skall bara vara på de äldre m8orna som man skulle behöva flytta dem.
Och visst fan var det mer att göra än man först trodde... sen så har jag rätt mkt mer att göra än att bara montera turbon, allt ska poleras och fixas å målas å putsas.. usch.. Men fint blir det! :cheer2:
Ja inte fan vet jag vad som var fel på den, skotern har gått 22 mil, Tog loss den igår nere på Arctic verkstan, flyttade över den och den vägrar visa rätt värden... (Jag har varit väldigt försiktig med den så den ska inte vara pajj) Oavsett hur vi gjorde fick vi den bara att visa fullgasvärden vid stängda spjäll, och sen tvärtom vid fulla spjäll.. Mkt konstigt. En ny är beställd så vi får se imorgon.
Annars så är kablaget färdigdraget från styret och ner, så värmeskölden är ditmonterad och sen är det "bara" att börja bulta dit saker..
Precis, hade ju varit lagom roligt att borra sönder huset..perfekt, var inne på det, eftersom den är konisk, men bra att veta, förstår däremot att du valde att gå efter instruktionsborren, är ju inge kul att borra i så dyra saker, å sen blir det för stort..:afraid:.
Nä det var inte kablarna som satt fel utan slide spåren i ena kontakten, mailade bilden till dale och han såg inge fel första gången, men skickade igen med pilar, å då såg han felet, var tydligen en kontakt till en M1000.
Hur går det med toppen då?, är den klar eller rent utav redan där..?
kommer du att köra med koson eller nån annan avgastemp?