förkortnings plåtar från 320 till 307 (bild på mina tillverkade förkortningsplåtar)

buppa

Medlem
24 jan 2010
10
0
1
Hej tänkta höra om det är någon som kanske kan ha ritningar på plåtar samt exakta måtten vart man ska kapa och fästa in dom nya plåtarna kollade med rinab dom hade inga plåtar hemma.

MVH:Björn

Last edited:

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Sv: Ritningar på förkortnings plåtar från 320 till 307

Hej tänkta höra om det är någon som kanske kan ha ritningar på plåtar samt exakta måtten vart man ska kapa och fästa in dom nya plåtarna kollade med rinab dom hade inga plåtar hemma.

Om du vill så räcker det med att slipa bak spåren som vändhjulen sitter på så att du kan dra in den lite extra.

Så slipper du börja med några plåtar osv.

buppa

Medlem
24 jan 2010
10
0
1

Om du vill så räcker det med att slipa bak spåren som vändhjulen sitter på så att du kan dra in den lite extra.

Så slipper du börja med några plåtar osv.
Jo men jag måte ju kapa den i bak kant för annars tar ju det i mattan och på plåtarna så är det ju hål för matt sträckarna samt att det blir ett stopp för axeln håller på att göra plåtar på jobbet nu skalade rinabs bild hur mycket ska man slipa in från det befintliga?

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå

65mm ska du väl korta om jag har förstått rätt?

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå

Jo men jag måte ju kapa den i bak kant för annars tar ju det i mattan och på plåtarna så är det ju hål för matt sträckarna samt att det blir ett stopp för axeln håller på att göra plåtar på jobbet nu skalade rinabs bild hur mycket ska man slipa in från det befintliga?

Jo självklart måste du kapa en bit i slutet, men lägg upp några bilder när du är färdig om du har lust, har själv en 320 som jag ev. tänkt korta

buppa

Medlem
24 jan 2010
10
0
1

Jo självklart måste du kapa en bit i slutet, men lägg upp några bilder när du är färdig om du har lust, har själv en 320 som jag ev. tänkt korta
Är 65mm räknat från centum på axeln om jag har den längst bak eller ska det bara slipas in 65mm från slutet på spåret?

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå

Var en artikel i någon skotertidning för hundra år sedan, då menade man att man skall bara flytta fram fästet ett skruvhål då blir boogien rätt längd.
Ja då menar jag fästet som håller axeln för spännhjulen.
Lycka till.
Mvh A

buppa

Medlem
24 jan 2010
10
0
1
Sv: Ritningar på förkortnings plåtar från 320 till 307 (bild på förkortningsplåtarna)

Till vilket hål då plåtar är tillverkade verkar det här bli bra eller? det är exakt 6,5cm från det gammla axel spårets slut till den nya plattans slut.

Last edited:

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå

Du har ju satt in så jävulskt stor bild att man ser ju knappt vad det är.
Atikeln gällde visserligen chassit innan g-type (tror Jag)men jag tycker det skulle fungera här också.
Det är hålen som håller plattan i slidsen, den satt väl bultad med 4bultar, du tar bort dom sätter den sista bulten i det näst sista hålet. Dvs använder 3 av hålen du har men måste borra ett nytt för det främsta.
Mvh

Laddtryck

Medlem
26 feb 2010
12
0
1

Buppa: Blev det bra med 6,5 cm? Håller själv på o ska sätta dit förkortningsplåtar.Behövde du kapa boggien något?
Mvh Patrick