Tänkte inte ge mig in i någon diskussion ang kolvar mm mm ,har inte hört något om detta problem och Aldrig varit med om det själv fastän jag hållt på och kört arctics tripplar av olika kubik sen Thundern kom 1993 men det kanske beror på att det används piratkolvar ? , eller är det vid trimning och övervarvning ? .
Har trotts bra insyn och kontakter inte hört att detta skall vara något välkänt problem .
Men tänkte lägga upp ett foto , så vet ni hur skillnaden är mellan Arctic Cats cylindrarna på cylinderfodret som går ner , från vänster 1000cc ,,,, mitten 900cc,,, höger 800cc ,,,,,
1000 kubikarn har en längd på 25 mm medans 800 & 900 ligger på 15 mm , därimot skall 800 & 900 har bättre genomströmning än 1000 cc genom kortare cylinderfoder enligt en del motortrimmar med jämför bara data i bromsbänk , hur stor skillnad vet jag inte , men det skal visst vara bättre på 800 och 900 .
Men så ser det ut för intresserade och lägga på minnet om det känns intressant ?