Jag kan ju summera hur slutresultatet blev. Maskinen går bra. Vi har kört 80-90 mil efter renoveringen. Att motorlampan tände i början berodde på att när RAVE-systemet skruvades ihop så glömdes nog loctite på bultarna som håller fast dem eller om det var olja där så den ena RAVE-porten satt löst efter 10 mil och då blev det väl helt fel i styrsystemet. Oktan som satte dit dem åtgärdade det omgående på garanti och synkade om allt och efter det har den funkat kanon.
Eftersom jag sällan kör den maskinen då det är sambons så märkte jag kanske inte att den hade problem med övervarv på hårt före. Hon nämnde det säkert någon gång men man lyssnade väl fördåligt. Hon kör dock så försiktigt så det var väl inget jätteproblem men i påskas så skulle jag själv köra den och insåg att något inte stämmer. Klickade om variatorn och då blev den än värre men det var ju inte så konstigt för ibland är man riktigt blind så jag hade klickat åt helvete fel. Så när man gjorde det rätt så blev det ju en ny maskin...rullemaskin
Sen var säsongen slut...
I år ska dämparna renoveras för de är riktigt trötta nu och i samma veva får väl boggien en översyn överlag.
Min 850 ska jag försöka stumma upp t-motion på och se hur det blir samt renovera alla dämparna på. Sen har ungarna en gammal cougar som också behöver nya eller renoverade dämpare samt renoverade variatorer på så vinterns kvällssysselsättning är räddad...bara garaget blir klart någon gång...