Lyfter upp en gammal tråd då placeringen blir en fundering på nyare modeller.
Hur synlig skall skylten vara framifrån, uppifrån och hur bestående måste den vara monterad.
Vill själv inte montera skylten på huven/övre sidopanelen som många gör utan har valt att fäste den med kardborre på panelen ovanför instrumenteringen dvs synlig för en stående person framifrån och även från luften.
Varför kardborre, jo jag gör så att vid "uppträdande i offentlig miljö", uppställning av maskinen annat än garaget hemma, tankning, sammankomster med pimpling osv jag täcker eller tar bort skylten så att inte "kreti o pleti" skall kunna göra en enkel sökning via sms, hitta.se osv för att kunna stjäla skotern om det passar.
Har kollat privat med både polis och tjänsteman på VV om detta och den samfällda reaktionen är att det är klokt och att det inte direkt går att säga att det är olagligt.
Rent allmänt måste jag ännu säga att väldigt många, även på nyare maskiner monterar sin regskylt på chassiet så den går att gömma med benet, märkligt att man inte gör en stordrive från polisens sida och får bort detta en gång för alla.