Polaris 2010 Mtn

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Vars rota du fram den bilden ? den där finns ju inte med i modellprogramet ? :hmmmm2:
ThomasM länkade till någon sida, var inte någon officiell-polarissida men klickade man på småbilderna där så blev dom stora.
Värre rotande var det inte =)

I bildlänken så kunde man ju utläsa IQ och Shift. Men kan det vara vanliga shiften med något dekal-kit? Fattar inte varför den skulle ha nå extra lull-lull luftintag, handskydd, värreskidor? och fjädringen såg ut att vara något lite extra med kanske.

Jaag har nog rätt i sitt antagande, bildlänken säger: ...maxsled.com/absolutenm/articlefiles/1112-550%20IQ%20Shift%20BeautyPure.jpg

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Fan.. Hade hoppats på en 4-takts turbo :/
Jo, såg det nu.. är en 550 shift med tillbehör..
Hehe jo man hade kanske hoppats på att det skulle vart någon värre, men men får se om man blev med flickvän i lördags... då skulle ju det kanske behövas en till Skotran nästa vinter =P

En fläktis kanske skulle funka bra här i det ibland snöfattiga Gästrikland.
Bygger man om till rullboggie med så kan man väl åka året om med, haha.

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Om man väljer en Shift RMK, vad tror ni är vettigare 144 eller 155"?

Kör ju mest i skogslandet och vill busa i snön, göra burkningar, men ändå klättra lite i berg när man får chansen.

Är 144" ok att klättra med?

Kollade lite på Assaulten, men va tusan, 5-9 liter milen, trasiga remmar, osv...

Hej å hå, 9 liter milen ???! :hmmmm2: Hahahaha såja, de var ju ändå en ganska våldsam överdrift.. min 800 sp -09 tar 1,9-2,1 blandad körning, tror inte assaulten tar 7 liter mer per mil bara för att den har högre kammar å längre matta :stupid:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Hej å hå, 9 liter milen ???! :hmmmm2: Hahahaha såja, de var ju ändå en ganska våldsam överdrift.. min 800 sp -09 tar 1,9-2,1 blandad körning, tror inte assaulten tar 7 liter mer per mil bara för att den har högre kammar å längre matta :stupid:
Fråga jockegubben, hans lillebrors(som jag fattade det) Assault tog väl omkring 4 - 5 liter milen så ja, 9 liter milen var en överdrift men inte allt för stor :)

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
det är inte samma mappning på assaulten som det är på en dragon.!
och jobbarpolarens assault drar också enorma mängder bensin.
ska komma en ny mappning iveckan eller nästa vecka från polaris

D

Draken

Jag körde då en -10 assault i helgen,så det känns inte som dom slutat med den. :biggrin1: