Boggie woggie...
Lösning:
Där saxen är skruvad i skenorna,
(lång bult ända från sida til sida), kan flyttas.
Pro-X boggin har tre hål borrade från fabrik i skenorna och jag tror att saxen sitter i det mittersta från fabrik.
Haka av bakfjärdrarna och avlasta bakfjädringen, flytta sen saxen till det BAKERSTA hålet i skenorna,
(se till att få med brickorna på insidan skenorna, lätta att missa!!!).
Denna åtgärd tar inte bort dödgången helt men det blir bättre och fjädringen kommer bli lite styvare också.
Åtgärden kommer också få följden att boggin beter sig mer okopplad, ställ/flytta om kopplingsklossarna så du blir nöjd.
Som LYNX ägare så är jag inte riktigt på det klara med vad du är ute efter på din boggie ( :stupid: Jag DUM ! ,
).
Ta och förklara i detalj vad du är ute efter så skall vi se om vi inte löser detta också.
Att flytta nedre bakre saxen ( knäleden ) till det bakre läget kommer att få den verkan att det krävs mera kraft att få saxen att kollapsa vilket upplevs som om fjädringen blir hårdare.
DOCK KOMMER INTE DETTA ATT GÖRA BOGGIEN MERA OKOPPLAD !!!
Så är du ute efter att åka på
rullen så är inte detta lösningen för dig,
men är du ute efter en maskin som har mera kontakt med marken och som lyder även i svängarna ( ledpiskare ) så är det rätt väg att gå.
( Off Topic :
Pro-X / X2 / XR / IQ
räser boggin är ju en utveckling av den tidigare
Xtra-10 boggien och den gick då fin fint att köra utan de svarta plastklossarna/kopplingsblocken om man ville ha en mera levande boggie
= Okopplad
Jag vet dock inte om detta är möjligt på denna moddade version. )
.