Här har du ett osäkert tips på hur du spänner sekvariatorn...
Den går lika illa med den spänningen på sekundären så lutar åt att köpa ny rem, känner tyvärr ingen med et har en kompis med citation men den remmen lär ju kanske inte funka?Den tanken slog mig ganska omg då vi började tråden men jag kollade upp remmen och den säljs ju till Et 340 så den borde va mjuk nog!? Steg 2 borde va mjukt nog och ultimax överlag ger bäst grepp av alla remmar jag kört. Men men inget i den här historian är omöjlig, du har ju kollat allt och motorn tycks gå fullt ut då den blåvarvar samt mattan rullar ju lätt då den snurrar med på tomg vid lilla minsta spänd rem. Du känner ju även om maskinen går tungt om du släpper gasen från fart hur mycket de bromsar. Du får nog prova mjukare rem om den inte växlar efter du provkört nya inställningen på sekundären. Känner du ingen som har en Et 340 eller 400a som du kan låna remmen av o testa?
Provade citationremmen å den va för lång men man kom ändå upp i högre hastighet med den än med den remmen jag har så lär köpa ny mjukare remCitation remmen bör funka men räkna med att den blir för lång eller kort men du känner ändå om den greppar bra.
Ja köp mjukaste remmen du hittar.
Provkörde på halv hård led så tycker den borde gått upp högre men är väll bara man få fortsätta kolla igenom variatorernaAj fan vad synd. Ja endera kärvar sekundären eller primärvariatorn. Jag antar du provkört på rel lätt före inte djup snö för då växlar den max till halva. På halvhårt skoterspår gissar jag att den växlar upp till 70% av primärens skivors max höjd och den bör göra 80-86 knyck på mätaren. Är de stenhårt kan de gå över 110 på mätaren och då ska den växla upp max på primären.
Gick den fortare med sluta smala remmen? Jag funderar på om den går tungt i drivning boggi ändå? Känns den bromsa onormalt mycket när du släpper gasen från hög fart?Provkörde på halv hård led så tycker den borde gått upp högre men är väll bara man få fortsätta kolla igenom variatorerna
Nu bad jag en polare lyfta upp bakdelen också gasade jag på för skulle kolla så den växlade ut fullt å det gjorde den.Gick den fortare med sluta smala remmen? Jag funderar på om den går tungt i drivning boggi ändå? Känns den bromsa onormalt mycket när du släpper gasen från hög fart?
Lite fel beskrivet av mig en går att krypköra men blir lätt att ryckigt att man släppt av lite på gasen och ska börja gasa igen eller vad man ska säga man får varva en del innan den driver men va de jag tänkte berodde på glipan mellan rem Å skiva att man måste varva lite mer innan den greppar och den slår till rätt hårt.Ok de låter som något kärvar i någon av variatorerna. Varför går de inte köra på låga varv nu? Att de är axial glipa mellan rem o primärskivor ska bara påverka tillslaget från stillastående. Har man stor glipa på typ 2mm eller mer får man ett ryck i starten bara. När väl variatorn slagit ihop ska de gå bra att krypköra.
Kanon de låter ju helt rätt Men menar du att du öppnade huven o kollarde variatorerna i full fart fan de är ju över 100 knyck utför!! Eller menar du att den växlade ut fullt redan efter typ 30 meter utför? Den ska såklart inte växla ut fullt ut efter bara 30-100m om du inte står på en isfläck. Vid ca 100kmt på hårdspår då ska den växla ut helt eller vara ganska nära högst upp i primären.Körde en sväng idag igen när de är ljust ute å drog på fullt på packad led i nerförsbacke å kollade under huven och då växlar den ut fullt sedan gjorde jag samma i lite uppför men då gick den bara upp till halva eller nått men antar att de är så de ska vara?
Höll Upp huven lite gran med ena handen så man kunde se primären, hastighetsmätaren på maskin är död så vet inte hur fort det gick men kan ju kolla med gps den slirar dock fortfarande på remmen de blir ganska grova svarta spår på både sekundären å primären. Kan det ha att göra med att jag är tvungen att ha sekundären rätt så mycket utshimsad för att inte mattan ska snurra?Kanon de låter ju helt rätt Men menar du att du öppnade huven o kollarde variatorerna i full fart fan de är ju över 100 knyck utför!! Eller menar du att den växlade ut fullt redan efter typ 30 meter utför? Den ska såklart inte växla ut fullt ut efter bara 30-100m om du inte står på en isfläck. Vid ca 100kmt på hårdspår då ska den växla ut helt eller vara ganska nära högst upp i primären.
Har du hastighetsmätare? Om inte kolla hur fort den går på mobiltelefonens gps då vet vi om den funkar fullt ut.
Om man drar runt primären för hand så snurrar mattan med är de inte bara remmen sitter för tight då?Man kan ju börja att fundera om alla motorfästen är hela?