vad vill ni läsa?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
lägger in en önskan, har inte så mycket med läsning att göra men ge oss en kalender/almanacka! släng på en hundring på januarinumret och fixa en skoteralmanacka, saknar en sån.

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Med risk för att någon annan redan skrivit något liknande förslår jag att ni ger skribenterna på tidningen en budget och tillgång till blocket. Vilken maskin skulle dom ha valt och varför.

Jag tänker att många går i köptankar och det vore intressant att se hur andra resonerar.
Dessutom är det med tanke på pressläggningen förmodligen så att skotrarna är sålda när vi läser om dom i tidningen även om det naturligt vis vore kul att få "sin" annons som feature i tidningen.

Exempel: Hitta en familjemaskin för max 33 tusen, hur tänkte du och vilken valde du.
nästa nummer en sportmaskin för 58 osv...

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Har inte läst hela tråden men varför inte ha ett reportage per nr med test av "bolt on" delar? Ett nr tex med test av reeds/ pipor osv på tex en etec 800 och nästa med en test på en polaris 800 kanske? Testa v-kit mot standard? Tror nog det skulle vara lätt att få "låna" ihop delar av diverse firmor som marknadsför dom.
Skulle vara mkt intressant i mina ögon!

Ps. Kanske oxå en test av slutburkar så folk ser vad dom ger, sen kanske vi slipper dom för gott.... ;)

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Begagnattester

Skotern genom tiderna (max 5 år) - Vad har hänt med Variatorremmnötandet på viss maskin? Lösningar på nyare model (ger ju även köparna begagnat tips och är kanske inte lika magstarkt med lite tuffare kommentarer om GA- prylar, eftersom moroten är - nya är ju löst. Skotrarna är ju bra, men på olika sätt ;)

Läsarfrågesida

Gärna vikt på skidor/matta när ni testar skotrarna - hur skiljer sig skidtrycket på olika fabrikat fast samma "modell"? Vad händer om?

Limma/svetsa Aluminium? är det svårt? Går kanske att göra förstärkningar/lagningar och lite saker själv? Beg. ofc.

Nybörjartråden - vad är bra att börja på nytt och beg.

Service och underhåll - Vad ska man tänka på?

Serva din gamla skoter, Detta bör du göra - Säson/månad/vecko/dagsvis/XXXmil

Mycket saker, kanske inte alla är möjliga ens och inte så intressant för alla men jag skulle gärna köpa alla nummer om nått av detta var med i dem.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.277
1.097
113
Stora Blåsjön
Har inte läst hela tråden men varför inte ha ett reportage per nr med test av "bolt on" delar? Ett nr tex med test av reeds/ pipor osv på tex en etec 800 och nästa med en test på en polaris 800 kanske? Testa v-kit mot standard? Tror nog det skulle vara lätt att få "låna" ihop delar av diverse firmor som marknadsför dom.
Skulle vara mkt intressant i mina ögon!

Ps. Kanske oxå en test av slutburkar så folk ser vad dom ger, sen kanske vi slipper dom för gott.... ;)
+1, Vill jag också läsa om.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
många bra punkter är är redan skrivna ..

det jag vill ha för att pren är att slippa läsa datablad och reportrar/testförare som inte vågar uttrycka sina åsikter!

läsa om folk som blivit bestulna på deras maskiner och nekas ersättning eller efter mycket om och men får ut en del av värdet på den (och här ska ni ställa försäkringsbolagen mot väggen)

mer ingående fakta om dämpar / boggie /skidor / variatorer / motor inställningar-justeringar ... vad ska man tänka på? vad händer om jag gör dittan och dattan? hur ändras körupplevelserna? vilken körning passar det? och gärna vad för verktyg som rekommenderas!

mer begagnat test, vilka maskiner håller efter 3-600 mil? 6-1000 mil? vilka är dom vanligaste felen på dom? vilka beg maskiner är lätttrimmade?

tips på eftermarknadsprylar som är värt pengarna!?

bra körning i sverige och varför? tips på boende, årstider mm

gärna reportage där ni följt en grupp åkare en helg, vad söker dom för åkning? hur hittar man åkning? deras åsikter och tänkande gällande säkerhet, förberedelser mm.

jag hade gärnat sett lite repotage från watercross tävlingar, och någon intervju där ni får svar på hur man tränar, hur skotern "kittas", båt eller flotte?, och sunt förnuft för att inte reta gallfeber på lokalbefolkningen!

tja var väl det jag kom på för stunden ..

men det viktigaste är att ni ger ordentligt med fakta, går in på djupet i era artiklar så att man som läsare, känner att man lär sig något av att läsa artikeln, att tidningen helt enkelt delar ut kunskaper och förståelse!

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Egentligen är detta enkelt:
Snowmobiles redaktion har redan mängder av uppslag till artiklar här i sitt forum!
Man behöver bara ögna igenom alla trådar och inlägg så finns här massor att skriva om.
- Vanliga frågor om problem och teknikfrågor
- Eftermarknadsprodukter
- Byggtrådar med mängder av projekt
- Tillbehör
o.s.v., ja ni fattar...

De frågor och svar som finns på forumet speglar mycket väl vad vi skoterfolk vill läsa om.
Trådar med många inlägg och visningar ger väl en fingervisning om vad som är mest intressant?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Snowmobiles redaktion har redan mängder av uppslag till artiklar här i sitt forum!
Man behöver bara ögna igenom alla trådar och inlägg så finns här massor att skriva om.
- Eftermarknadsprodukter
- Tillbehör
o.s.v., ja ni fattar...

De frågor och svar som finns på forumet speglar mycket väl vad vi skoterfolk vill läsa om.
Trådar med många inlägg och visningar ger väl en fingervisning om vad som är mest intressant?
Håller med :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
- Eftermarknadsprodukter
- Tillbehör
o.s.v., ja ni fattar...

+1 på den

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
- Eftermarknadsprodukter
- Tillbehör
o.s.v., ja ni fattar...

+1
så sant så!