GoPro

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
En liten enkel fråga.. vilken edition på kamerna bör man köpa Motorports eller Outdoor?
jag var för lat för att gå igenom hela tråden finns säkert allt jag vill veta här någon stanns.

/Latmask
Bara så du vet så är skillnaden mellan kitten olika fästen, kameran är den samma.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Sam: Jag provade att uppdatera Firmware som du sa. Men den vägrar fungera i minusgrader.. Hmm.. Fungerar utan problem inomhus. Värmer jag den i handen i 5 minuter ute så hoppar den igång och funkar utan problem så länge jag har den igång. Funderar på att reklamera den, men vet inte hur jag går tillväga när jag köpt den via gopros hemsida. Har du nåt ess i rockärmen? :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Skumt! Jag har märkt att min har MYCKET sämre batteritid i minusgrader men det får man väl bara ta, nu har det vart -25 några dagar med så det är ju rätt extremt.

Jadu bra fråga, det smartaste är nog att maila deras support först och höra vad dom tycker, dom brukar vara bra att ha å göra med! Dom kanske kan ge dig något tips på vad som är fel. I övrigt så är det ju i princip samma sak att skicka paket till dom som inom Sverige, förutom att det är dyrare.

Sam: Jag provade att uppdatera Firmware som du sa. Men den vägrar fungera i minusgrader.. Hmm.. Fungerar utan problem inomhus. Värmer jag den i handen i 5 minuter ute så hoppar den igång och funkar utan problem så länge jag har den igång. Funderar på att reklamera den, men vet inte hur jag går tillväga när jag köpt den via gopros hemsida. Har du nåt ess i rockärmen? :)
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jo batteritiden får man leva med. Har precis mailat dom och förklarat problemet. Vet också att dom är grymt snabba på att svara då vi ändrade en sak i ordern när vi beställde. Får jag nåt svar på varför den inte fungerar i minusgrader så postar jag det här..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Låter bra, hoppas det fixar sig.

Problemet med batteritiden är att den är så mycket sämre än på GoPro HD1, och det är nog för att dom har uppgraderat kameran men INTE batteriet. Och det är ju lite trist, nu har jag visserligen skärm på min och det drar väl lite extra men ändå.

Jo batteritiden får man leva med. Har precis mailat dom och förklarat problemet. Vet också att dom är grymt snabba på att svara då vi ändrade en sak i ordern när vi beställde. Får jag nåt svar på varför den inte fungerar i minusgrader så postar jag det här..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det vettigaste att göra är att spela upp klippen på en annan dator, hackar det även där så är det kameran som strular (=uppdatera den). Hackar det inte så ligger problemet i din dator! Något vettigare tips kan jag nog inte ge dig.

Ja precis, det hackar även i 720p...
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Det vettigaste att göra är att spela upp klippen på en annan dator, hackar det även där så är det kameran som strular (=uppdatera den). Hackar det inte så ligger problemet i din dator! Något vettigare tips kan jag nog inte ge dig.
Okej, ja jag har uppdaterat kameran och problemet kvarstod. Men ska prova att spela upp den på en annan dator. :)
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Det vettigaste att göra är att spela upp klippen på en annan dator, hackar det även där så är det kameran som strular (=uppdatera den). Hackar det inte så ligger problemet i din dator! Något vettigare tips kan jag nog inte ge dig.
De är min dator som inte orkar med. Men vad är de som är för klent då de hackar så där? :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det beror lite på vad som sitter i din dator, mycket RAM (4-8gb +) och en 4kärnig processor är alltid väldigt bra vid redigering och uppspelning av HD filer! Grafikkortet spelar ju också in men man behöver inget monsterkort för att göra sånt.

De är min dator som inte orkar med. Men vad är de som är för klent då de hackar så där? :)
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Det beror lite på vad som sitter i din dator, mycket RAM (4-8gb +) och en 4kärnig processor är alltid väldigt bra vid redigering och uppspelning av HD filer! Grafikkortet spelar ju också in men man behöver inget monsterkort för att göra sånt.
Aha okej, jag har bara 2 gb RAM och en 2 kärnig processor.. Tips på nån processor som funkar som inte är allt för dyr? :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ska jag rekommendera något så måste jag veta om du har AMD eller Intel också! :) Ram är för övrigt skitbilligt nuförtiden så det ska du absolut uppgradera också.

Aha okej, jag har bara 2 gb RAM och en 2 kärnig processor.. Tips på nån processor som funkar som inte är allt för dyr? :)
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
Vänta lite nu, innan du går och köper nya delar bara för gopron så testa rensa datorn ordentligt först.
*Defragmentera hårddiskarna (Defraggler)
*Ta bort sånt du inte använder
*Dra ner och kör Cceaner
*Malwarebytes' Anti-Malware
*Fullständig virussökning med bra program (Rekommenderar Nod32)
*Ta bort alla program som inte är nödvändiga som startas upp automatiskt (Klicka ”Startknappen” i aktivitetsfältet (längst ner i vänstra hörnan) och i ”Sökfältet” eller ”Körfältet” (Run) skriver du ”msconfig”, där under fliken ”Startup” ser du lista över program som startas upp automatiskt med Windows)
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Vänta lite nu, innan du går och köper nya delar bara för gopron så testa rensa datorn ordentligt först.
*Defragmentera hårddiskarna (Defraggler)
*Ta bort sånt du inte använder
*Dra ner och kör Cceaner
*Malwarebytes' Anti-Malware
*Fullständig virussökning med bra program (Rekommenderar Nod32)
*Ta bort alla program som inte är nödvändiga som startas upp automatiskt (Klicka ”Startknappen” i aktivitetsfältet (längst ner i vänstra hörnan) och i ”Sökfältet” eller ”Körfältet” (Run) skriver du ”msconfig”, där under fliken ”Startup” ser du lista över program som startas upp automatiskt med Windows)
Okej, ska prova de! :)
 

wiKKe

Medlem
2 feb 2012
14
0
1
Örnsköldsvik
Så nu har man beställt en HD Hero 2 motorsport edition..så blire bara till att vänta nu på att få den och sen ut och filma som en tok =) och sen försöka lära sig Vegas Pro 11, som verkar vara riktigt bra! :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Javisst prova detta först såklart. MEN - faktum kvarstår att en C2D inte hänger med så bra idag, speciellt inte med 2gb ram.

Du kan få tag på en Q9550 eller Q6600 (4kärniga) för en väldigt liten summa på typ blocket eller tradera, och när det gäller ram så får man 8gb för 300-400:- kronor idag.

Vill du ha nyare komponenter än så, så måste du byta plattform till t.e.x Intel 1155 och då blir det dyrare. Men det går som sagt att komma undan billigt.

Vänta lite nu, innan du går och köper nya delar bara för gopron så testa rensa datorn ordentligt först.