GoPro

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Allt är filmat med antingen 1080p 30fps eller 960p 48fps. Sen har jag ju croppat om vinklarna litegrann så det ser ju inte ut som det gjorde direkt i kameran! :)
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Croppa mig hit och croppa mig dit, vad innebär det? Jag lär ångra att jag frågade då jag antagligen inte kommer att förstå svaret. :)

Nån annan som köpt engångsdisplayen? Den var ju grymt användbar den dagen den fungerade..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Haha ja förlåt, det är en arbetsskada att använda engelska skitord. Beskära skulle jag kanske skrivit, helt enkelt - att flytta om bilden dit jag vill ha den eller skära bort delar som jag inte vill ha med.

Jag antar att du menar LCD bacpac, har den själv och har haft den i många månader, tycker den är klockren. Vad är felet på din?

Croppa mig hit och croppa mig dit, vad innebär det? Jag lär ångra att jag frågade då jag antagligen inte kommer att förstå svaret. :)

Nån annan som köpt engångsdisplayen? Den var ju grymt användbar den dagen den fungerade..
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Snygg film Sam!:thumb:
Har precis också skaffat en hd2, som jag tänkt filma lite skoter, mtb mm. Skall bli kul att lära sig klippa och redigera. Hoppas man får lite tid över bara!:whistle:
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tack så mycket och lycka till själv, det är hur kul som helst att både filma och redigera, så kör på!

Snygg film Sam!:thumb:
Har precis också skaffat en hd2, som jag tänkt filma lite skoter, mtb mm. Skall bli kul att lära sig klippa och redigera. Hoppas man får lite tid över bara!:whistle:
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Det finns stickkontakter som du kan stoppa usb kabeln i överallt, typ claes olsson och teknik magasinet.
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Aha, då är jag med. :) Jo displayen la helt enkelt av. Den går som igång men den är bara svart. Googlade lite och såg att det tydligen var ett rätt vanligt problem. Har skickat tillbaka den, men har inte hört nåt än.

Haha ja förlåt, det är en arbetsskada att använda engelska skitord. Beskära skulle jag kanske skrivit, helt enkelt - att flytta om bilden dit jag vill ha den eller skära bort delar som jag inte vill ha med.

Jag antar att du menar LCD bacpac, har den själv och har haft den i många månader, tycker den är klockren. Vad är felet på din?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Hur gör man övergångar mellan klipp i vegas?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Jag vände mig mer mot sam som hjälpt mig tidigare

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Har funderat på att köpa en HD2'a och funderar hur länge ett batteri räcker och om de räcker med ett 16gig minneskort för en dags körning?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
är det någon som har problem om att man skruvar åt skruvarna nästan allt man kan och kan ändå vrida och vicka på kameran lätt?
hur har ni gjort för den ska sitta bättre??
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
är det någon som har problem om att man skruvar åt skruvarna nästan allt man kan och kan ändå vrida och vicka på kameran lätt?
hur har ni gjort för den ska sitta bättre??
Jag har lagt mellan lite hushållspapper i "gångjärnet".. Då sitter det stenhårt sen.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ett annat tips är att fästa lite eltejp (en smal remsa) på en sida av fästet. Då kommer den sitta! :) Detta behövde jag göra på min HD1 men inte på HD2:an.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Nån som har haft problem å spela upp filerna? Har prövat på kompisens bärbara men funkar inte i vlc. Men funkar på min stationära. Är det för krävande för bärbara? Vlc vill du spela första sekunden sen stannar den å efter de såd hörs bara ljudet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk