GoPro

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Vi var 3st som åkte i Gördalen i helgen, alla har tvåan. Deras fungerade klockrent vid -15 grader. Men min vägrade fungera. Vi körde alla One button mode. Jag bytte tillbaka till vanligt och då fungerade det att sätta på och av filmning. Men om jag slog av den helt så fick jag inte igång den utan att först värma den i handen en stund. Jag har ju beställt kameran via GoPro.com och funderar på hur man ska reklamera den? Den går ju att använda om man ger fan i att slå av den helt. Men då är ju batteriet slut direkt och man måste byta. Någon annan som haft problem med kylan?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Har du provat att uppdatera din firmware? Kamerorna kan komma med olika versioner av mjukvaran.

http://gopro.com/support/hd-hero2-firmware-update/

Vi var 3st som åkte i Gördalen i helgen, alla har tvåan. Deras fungerade klockrent vid -15 grader. Men min vägrade fungera. Vi körde alla One button mode. Jag bytte tillbaka till vanligt och då fungerade det att sätta på och av filmning. Men om jag slog av den helt så fick jag inte igång den utan att först värma den i handen en stund. Jag har ju beställt kameran via GoPro.com och funderar på hur man ska reklamera den? Den går ju att använda om man ger fan i att slå av den helt. Men då är ju batteriet slut direkt och man måste byta. Någon annan som haft problem med kylan?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
En del kameror kommer med buggar vid leverans. Min kunde t.e.x inte filma i 960p 48fps, då blev filmen typ rosa,grön,lila och massa andra färger. Uppdaterade kameran och då funkade den!

Kan inte garantera att det funkar för dig men det är värt ett försök.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Ja helt klart värt ett försök!
Den fungerade klockrent några helger innan i Sälen, samma tempratur.
Hur går man annars tillväga om man vill reklamera den till GoPro i USA? Eller går det att lösa genom en svensk ÅF?
 

FullSkiAuto

Medlem
11 jan 2012
10
0
1
Västra Götalandslän
Jag har köpt alla mina grejor från GoPro.com, men Cyberphoto.se kan jag rekommendera varmt (köper alla mina andra kameragrejor där)

Den ska tåla väldigt mycket kyla men batteritiden är tyvärr sämre än på HD1, det finns någon batterivärmare som man kan köpa till tror jag. Piratbatterier vet jag inte om det finns.
Hittade Gopro hos 24mx.se lite dyrare än hos cyberphoto, men gratis frakt över 1000 kronor så jag tror jag köper där istället och slänger in något skoterrelaterat också - möjligtvis någon reservdel när jag ändå handlar :p

Verkar bättre att köpa ett original batteri också..
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag får inte till vinkeln på kameran riktigt, skulle vilja se mer av skotern... men inte tappa horisonten. Iom att jag är lång så kanske kameran kommer för högt när man har den på hjälmen? Filmar i 1080 wide

[video=youtube;KheTBmNBPuc]http://www.youtube.com/watch?v=KheTBmNBPuc&list=HL1326410220&feature=mh_lolz[/video]
 
Last edited:

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Provade lite slow motion med GoPron, blev ju dock brusigt när det var mörkt i rummet.

[video=youtube;b48BDOJGCeY]http://www.youtube.com/watch?v=b48BDOJGCeY[/video]
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det här med vinkeln är ju inte lätt. Jag har börjat ha min kamera på sidan istället för vid skärmen, tycker det ger en riktigt trevlig vinkel när man gör det mesta iallafall.

Om man både kör och tittar rakt fram så ser man inte skotern så bra men vid "aktiv" körning så får man med både horisonten och skotern!





 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Någon som tillverkat en modell för att ha kameran fast satt på ryggsäcken eller dylikt så man filmer snett bakifrån? Har funderat på att göra något sånt. Tips, ideer? Börjar bli klar med nuvarande, håller på bygga "ställning" för att filma sig själv framifrån vid frontbågen.
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Det här med vinkeln är ju inte lätt. Jag har börjat ha min kamera på sidan istället för vid skärmen, tycker det ger en riktigt trevlig vinkel när man gör det mesta iallafall.

Om man både kör och tittar rakt fram så ser man inte skotern så bra men vid "aktiv" körning så får man med både horisonten och skotern!
så där är min fäst med. dock har jag den på andra sidan så man lättare ser när man gasar ;) mer feeling så tycker jag
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Någon som tillverkat en modell för att ha kameran fast satt på ryggsäcken eller dylikt så man filmer snett bakifrån? Har funderat på att göra något sånt. Tips, ideer? Börjar bli klar med nuvarande, håller på bygga "ställning" för att filma sig själv framifrån vid frontbågen.
Jag har monterat den på spaden i ryggen, gjorde en tråd om det. Sök på GoPro spade. Film finns i filmtråden, en film från Gördalen. I den filmer finns några sekvenser från ryggan.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Ursäkta OT... men när jag har redigerat filmklipp som e filmat med min go pro i Windows movie maker så kan jag inte spela upp dem i tex vlc..!? Hur ska jag göra?
Måste jag göra om nåt format?

E helt kass på sånt här...
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Har du renderat klippet? (dvs. sparat ner som filmfil) Eller försöker du titta på sparfilen som skapas med Windows Movie Maker?

Man måste iallafall göra om projektfilen till en "filmfil", typ AVI eller WMV. Nu har jag inte så bra koll på Windows Movie Maker men det borde finnas "spara som" eller "exportera" och sen borde du kunna välja vilket format du vill ha där.
 
Last edited:

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
en teaser med ryggsäcken! som sagt små dålig vinkel..
[video=youtube;ky_sssD5mCM]http://www.youtube.com/watch?v=ky_sssD5mCM&list=UU_sDV7jX4LlScWCxD_aGNiw&index=1&feature=plcp[/video]
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Satte ihop en film av sånt vi filmat hittills i år. La ut den i filmtråden men delar den här också! :)

[video=youtube;8QNYIEYlaYc]http://www.youtube.com/watch?v=8QNYIEYlaYc&[/video]
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Vad hade du för inställningar på kameran då du körde i skoge upp på åsen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk