Vad gäller montering av 180-kitet: Har du pratat med NTC alt MCX vad dom vill ha för monteringen?
Jag lämnade bort allt jobb på motorn till MCX när jag monterade-om jag minns rätt så debiterade dom 1500:- för montering av distansen till topplocket och oljepumpen, och jag hade ändå en kompis som hade bokat tid för komplett mont av ett 180-kit, så jag skickade min motor med honom då han ändå skulle upp.
Jag har visserligen skruvat mycket i både bilar och skotrar-men för dom pengarna dom ville ha så var det inget att fundera över då konsekvenserna blir så orimligt stora/dyra om jag skulle klantat till ngt själv...
Om jag vore i dina kläder skulle jag lämna bort iaf mont av oljepumpen som cirkulerar oljan till turbon, resten av mont är faktiskt busenkel om man har skruvat lite med turbomotorer tidigare.
Monteringsanvisningen är väl inte precis glasklar på alla punkter-det är inte (oavsett vilken storlek på kitet man köpt) "bara, bara" att läsa innantill och bulta på för vemsomhelst-det är en del svetsning och modifieringar som kräver att man vet vad man håller på med för att det ska bli bra.
Missförstå mig inte-det ÄR inte svårt att mont kitet, och jag får intrycket av att du skruvat en del, men såhär i efterhand hade jag personligen lämnat in jobbet bara det funnits tider att boka. Det gjorde det inte då... (Tror MCX ville ha 5k för monteringen om jag inte minns fel-det hade det varit värt i mina ögon, isf tre v. kvällsarbete när familjen somnat...vet inte hur många mornar jag var död när klockan ringde fyra timmar efter jag gått och lagt mig!)
Så....över till ngt helt annat:
Den här bilden gillar jag djäkligt mycket! Har du gjort ngt med den, eller är det bara en bra kombination av ljus och tur?