Polaris 2013

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Ja det hade ju vart kul som sagt å fått hämta ut skotern på skoterns dag tex. Men det kanske är det dom siktar på? :eyebrows:
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Det är ett begränsat antal maskiner som kommer under nästa vecka, så vi får hoppas att ni har skotergudarna på er sida! :)
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Har 4 extrahjul på min pro + rivare, monteras som på vanliga rmk, de bakre på utsidan skenorna och de främre på insidan.
På assaulten blir det svårare eftersom dämparen är kraftigare, 2 extrahjul + isrivare eller 4 hjul utan rivare
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Pratade med min handlare idag och han var skeptisk till skotrar nästa vecka sa han. Ett väldigt stort kanske och bara fåtal.

Hämtade mina snowcheck grejor idag också,kul att hämta å slippa betala just nu iaf :blink1:
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Pratade med min handlare idag och han var skeptisk till skotrar nästa vecka sa han. Ett väldigt stort kanske och bara fåtal.

Hämtade mina snowcheck grejor idag också,kul att hämta å slippa betala just nu iaf :blink1:
som jag skrev för några inlägg sen är att alla kommer inte få sina maskiner bara dom som bokade tidigt 75st varav 33 163 pro rmk resten 155 kommer dyka upp kanske i slutet av nästa vecka mest troligt
 

erik_skarin

Ny medlem
18 okt 2012
2
0
1
Piteå
Har beställt en Assault 155 med korta dynan och undrar om någon som köpt en switsback är intresserad av att byta dyna? skriv till mig isf.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Om man har 4 extra boggiehjul samt isrivare på en Pro-Rmk finns det då fortfarande plats för några extra tvärstag mellan boggieskenorna?
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
4 hjul totalt var det väl ändå? Man kan dock inte ha dem främre extra hjulen på utsidan om man fortfarande vill ha isrivarna vilket man vill, däremot ska dem gå att ha på insidan på Pro RMK men på assaulten kan det eventuellt bli trångt för dämparen.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Vad som däremot känns mer angeläget är hurvida det går att montera extra tvärstag mellan skenorna även i hålen där man sätter de främre extra boggihjulen?
Enligt ganska säkra källorna på SnoWest så ska det ju gå men med tanke på priset på stagen och konsekvenserna om det tar i så vill man ju vara 100 procent säker.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.129
958
113
Stora Blåsjön
Nu var det pro rmk frågan gälde och där rymms det 6st boggiehjul, isrivare och 1st extra tvärstag. På assaulten så blir det nog trångt pga av behållaren på dämparen.
Nu vette fasiken varför man skulle vilja sätta 6st boggiehjul...

Om det går att sätta yterligare ett tvärstag vet jag ikke. Sklle kunna kolla när jag börjar med boggien.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Nu var det pro rmk frågan gälde och där rymms det 6st boggiehjul, isrivare och 1st extra tvärstag. På assaulten så blir det nog trångt pga av behållaren på dämparen.
Nu vette fasiken varför man skulle vilja sätta 6st boggiehjul...

Om det går att sätta yterligare ett tvärstag vet jag ikke. Sklle kunna kolla när jag börjar med boggien.
My bad angående hjulen, du har helt rätt, gick efter -12 boggin där de främersta hjulen redan är monterade från fabriken.

Vore toppen om du får möjlighet att kika på det:)