Polaris 2013

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
tror jag valde ganska rätt. men hade det funnits en pro rmk 144 med förstärkningar och bra dämpare hade jag helt klart köpt den istället. jag behöver sällan en längre maskin, kör jag fast så sitter ofta dom längre maskinerna i samma backe fast lite längre upp bara.. och jag gillar det busiga. hade jag kört skidoo så hade jag kört summit xm 146 om du förstår vad jag menar.
 

kroks

Medlem
13 dec 2012
14
0
1
Tack då vet jag det i alla fall. Det är väll åf som byter din antar jag?
Finns alu ramen i sverige?
Jo det är åf som får byta det där. Ramarna ska vara skickad till Sverige förra veckan och borde komma vilken dag som helst..
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Har du bytt bort WE dämparna till Engans? Runt om eller endast någon/några?
Intressant med 36" på Assaulten, har du kortat av framdämparna eller satt distans?
WE dämparna och orginalframvagnen ligger i garaget då jag inte vet om jag ska sälja iväg det eller ha det som till reserv åt mig och kompisar..

Det är bara framdämparna som är Engans, är hyggligt nöjd med boggien så den får vara orginal iår ialla fall
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Kör du med Engans dämparna på din?? Har ett par pro -13 dämpare till låns just nu tills jag bestämt mig för vad jag ska ha, funderar på float 2:er eller float evol r men dom känns lite överkurs på en lössnömaskin med 36" bredd. :weird: Såg att speedshop hade engans också så har lite beslutsångest. Ha som ingen erfarenhet av varken engans eller floatare.
Övervägde mellan omschimsade Pro Rmk dämpare eller Fox float 2or också, men valet föll på ett par Engans efter ett samtal med Frank på Mountain Speedshop.. Och jag har då absolut inte ångrat mig :)
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Övervägde mellan omschimsade Pro Rmk dämpare eller Fox float 2or också, men valet föll på ett par Engans efter ett samtal med Frank på Mountain Speedshop.. Och jag har då absolut inte ångrat mig :)
Jag satte ENGANS fram på min först men har bytt till FOX.... Engans-dämparna var dels lite svåra att få till, men sen var ju fjädern så tajt över dämparkroppen så när skotern stod på tomgång så kunde det skallrande ljudet väcka de döda! Dämparna blev ju inte vackra heller när fjädern gnuggade på dämparkroppen.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Ska jag köra på 11-66 eller 11-68 vikter ifall jag bara byter vikterna? Vet inte vilken tyngd som sitter original, en Swb assault -13
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Någon som har problem med att qd remmen tar i bukplasten?
Inte problem med de men däremot sitter det ett fästöra med en popnit som håller plastbuken och den har gått av för mig. Polaris tar det inte på garantin. Ska försöka få upp en bild.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
VMC/ED's v-kit Var inte alls bra på min skoter en Polaris PRO 800 2013!!!
Men det är nog olika på maskin till maskin!!! :-(

Nån som vill köpa till bra pris pma mig bor i Umeå
Samma här har polare som inte heller är nöjd. Dom har plockat bort det!
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
VMC/ED's v-kit Var inte alls bra på min skoter en Polaris PRO 800 2013!!!
Men det är nog olika på maskin till maskin!!! :-(

Nån som vill köpa till bra pris pma mig bor i Umeå
du skrev längre upp att det funkar fint och nu att det inte alls var bra på din maskin,varför?
Du kan skicka Pm med vad det innehåller samt pris
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Inte problem med de men däremot sitter det ett fästöra med en popnit som håller plastbuken och den har gått av för mig. Polaris tar det inte på garantin. Ska försöka få upp en bild.
Såg att den gått på min med...
 

bummse

Medlem
23 dec 2012
48
1
1
du skrev längre upp att det funkar fint och nu att det inte alls var bra på din maskin,varför?
Du kan skicka Pm med vad det innehåller samt pris
Nä det blev ett svar på fel Citat ser jag nu!!!
Det har inte funkat bra på min alls!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad är det för grejjor i kittet?11-68 vikter?vilka fjädrar?vet av en-13,som dom alldrig fick å gå bra med hans grejjor(värdelös backshift bla.),men nu har den org.10-68 vikter,samt std fjädrar=går kanon bra,men det borde ju gå att få den att gå bättre,lite lur på att det är alldeles för mjuk sek.fjäder?,frågade han vad det var för grejjor,men han sa att hans åf tog bort dom&bytte kittet/jobbet mot 2dunkar ves gold.
 

bummse

Medlem
23 dec 2012
48
1
1
Vad är det för grejjor i kittet?11-68 vikter?vilka fjädrar?vet av en-13,som dom alldrig fick å gå bra med hans grejjor(värdelös backshift bla.),men nu har den org.10-68 vikter,samt std fjädrar=går kanon bra,men det borde ju gå att få den att gå bättre,lite lur på att det är alldeles för mjuk sek.fjäder?,frågade han vad det var för grejjor,men han sa att hans åf tog bort dom&bytte kittet/jobbet mot 2dunkar ves gold.
11/70 Vikter premier Blå/Rosa Sekunder Svart/Lilla.... Har fått många Pm av folk som provat kiten och tyckt att dom är värdelösa!!!
Konstigt att det kan vara så bra på vissa maskiner i detta forum!!!
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
11/70 Vikter premier Blå/Rosa Sekunder Svart/Lilla.... Har fått många Pm av folk som provat kiten och tyckt att dom är värdelösa!!!
Konstigt att det kan vara så bra på vissa maskiner i detta forum!!!
Har inget RTR kit själv men har för mig att det finns flera olika kit beroende på vart man kör, snömängd osv?

Har ni som köpt och är missnöjda isåfall uppgivit rätt info angående vart/hur skotern används?