Polaris 2013

bummse

Medlem
23 dec 2012
48
1
1
Har inget RTR kit själv men har för mig att det finns flera olika kit beroende på vart man kör, snömängd osv?

Har ni som köpt och är missnöjda isåfall uppgivit rätt info angående vart/hur skotern används?
Roligt att ha en skoter som bara går att göra på ETT ställe o ETT viss???
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Borde ju gå att få fram en setup som funkar ganska allround,problemet med pro-13 kanske är att man skulle behövt dreva ner den lite,men är ju inte möjligt i dagsläget iallaf.trist att många verkar ha problem med kittet,men problemet är ju kanske att det är anpassat för ren puder(lättdrivet)?på flera ställen i landet så är ju snön mycket mer tungdrivet(kusten)?bara en spekulation....
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
11/70 Vikter premier Blå/Rosa Sekunder Svart/Lilla.... Har fått många Pm av folk som provat kiten och tyckt att dom är värdelösa!!!
Konstigt att det kan vara så bra på vissa maskiner i detta forum!!!
11-70.. ojoj. ska du sälja vikterna till bra kurs så pma. kör med 11-68 med lite trimm och är sugen att prova 11-70 swb ass
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Roligt att ha en skoter som bara går att göra på ETT ställe o ETT viss???
Då kanske du ska välja ett mer allround-kit? Kollat på MDS? Många verkar vara nöjd med deras grejer.... Sen har tydligen PF racing tagit fram ett kit, säkert värt att ta en titt på.
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Har en std rmk 800 och har fått tag i ett par Fox float2:r till en Prormk, dvs 16.7 tum långa medans originalen på min maskin har 17.5 tum långa dämpare. Funkar det med kortare dämpare eller är det en dum idé att använda dem? Och isåfall, är det någon annan nackdel mer än att maskinen isåfall blir aningen lägre?
 

niklaws

Välkänd medlem
16 dec 2011
178
0
6
luleå
Har googlat ihjäl mig snart och orkar inte lägga upp en ny tråd.

Körde sönder höger styrspindel i helgen, hittar inte vad dom kostar.. Någon som vet? Har en -11 men antar det är samma som -12 och -13
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Har en std rmk 800 och har fått tag i ett par Fox float2:r till en Prormk, dvs 16.7 tum långa medans originalen på min maskin har 17.5 tum långa dämpare. Funkar det med kortare dämpare eller är det en dum idé att använda dem? Och isåfall, är det någon annan nackdel mer än att maskinen isåfall blir aningen lägre?
Vill minnas att -13 pro har 16,7 tums dämpare så om du sätter dit -13 a armar eller Z broz 36" så funkar det.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Har googlat ihjäl mig snart och orkar inte lägga upp en ny tråd.

Körde sönder höger styrspindel i helgen, hittar inte vad dom kostar.. Någon som vet? Har en -11 men antar det är samma som -12 och -13
kolla runt på motorhuset.se där finns det att ladda hem prislista för sverige,artikelnr kan du hitta på ronniesmailorder.com,där kan du även beställa delar till betydligt bättre pris än i sverige 5-10 dagars leveranstid
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Vill minnas att -13 pro har 16,7 tums dämpare så om du sätter dit -13 a armar eller Z broz 36" så funkar det.
Jo jag vet.. Frågan var om det funkar att köra med 16.7" dämpare istället för 17.5". Vet att annars är det å leta andra dämpare alternativt byta framvagn.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Jo det funkar men den blir lite låg fram, kollade med z bros men dom rekommenderade det inte eftersom man tappar fjädringsväg.

will fit but your 2013 shock is a bit short. They will work but travel will be down a little.
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Någon som har burk å pipa från spi med commander ?
Sno performance blev klar med mappnigen på 13 i helgen med pipa + pa topp. Gick då stenhårt när jag åkte me dom. Dom körde med totalt annan setup i variatorerna än vad andra kör med. Helgrym backshift var det.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ni som kör RMK Assault!

Handen på hjärtat! Bra eller anus? Nån vänlig själ som kan ge lite ärlig feedback? :)
Har iofs en -12 men är riktigt nöjd. MEN.. I tätare och brant terräng då det går sakta så tycker jag den är lite knepig att skråköra med. För den vill lätt lyfta skidorna och vända sig uppåt vid kraftigare gaspådrag.
Blir en vanesak att vara lite snällare på gasen.
Övrigt är jag riktigt nöjd med den. Ångrar inte att jag köpte en Assault istället för en Pro.
 

kalixracer

Medlem
30 dec 2011
8
0
1
kalix
ska sätta drag på min rmk std -13.. vet nån vad det kostar från findland? nån som har ett till salu? chilly options har ju fina annars.. gillar inte de svenka det går ju så långt ner..
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Vad körde dom i variatorerna?
Det är inget jag kan sprida på ett forum. Det är inte ens klart för försäljning ännu. Det är slipade vikter iafall och annan helix, sekfjäder å primfjäder å shimsad primärvariator . Och förmodligen säljs till dom som kör med spi pipan och PA toppen Men mappningen för spi pipan och toppen funkade då bra iafall.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Ni som kör RMK Assault!

Handen på hjärtat! Bra eller anus? Nån vänlig själ som kan ge lite ärlig feedback? :)
Jag tyckte Assault va "anus" på grund av det som fanzy skriver att den gräver och skickar skidorna uppåt så den blir knepig att köra i "teknisk" terräng. Därför va jag faktiskt missnöjd med den så jag bytte till en Pro i år och det är det bästa bytet jag gjort.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Någon som har problem med hållbarheten på era variatorremmar ?
kört ett gäng i helgen å alla tar rem ! både std och med olika variator setups.
frågan är ju vad göra ? gått en boll till åf att ta det med polaris men det brukar ju inte lösa nått.