Snowcheck 2013

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Julas för typ 199 pix är ju inte formsytt, men åtminstone bättre än en presenning?

Tycker det är för mkt pengar i ett märkeskapell, men så har jag iofs kåpsläp och som regel skotern under tak, åtminstone hemmavid.

Köper alla en "bumper" antingen polaris org eller askers...? jag är kluven, den kan ju säkert rädda en del plast när man har otur, men snyggt? Det blir väl aldrig SNYGGT??
Orginal och den "värre" polaris bumpern har inte bra infästningar (läs håller ej)
Finns flera andra med bättre infästning som är ett bättre val.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Bokade en swb assault för ca en vecka sedan och funderar nu såhär i efterhand om en rmk assault skulle vara bättre, behöver inga råd om att den är bättre, men är det möjligt att ändra tror ni?
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Bokade en swb assault för ca en vecka sedan och funderar nu såhär i efterhand om en rmk assault skulle vara bättre, behöver inga råd om att den är bättre, men är det möjligt att ändra tror ni?
Är dom inte slutsålda borde det nog inte vara omöjligt. Bara att ringa och fråga din återförsäljare...
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Tror ni att en annan stänka (typ proven design, alltså en utan så mycket hål) kan bättra på kylningen på en pro rmk, eller är skillnaden minimal?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Det hjälper. Dock märks skillnaden mest på Assaulten. Verkar som om den mattan har en tendens att kasta snön mer "bakåt".

Men du kommer märka skillnad även på PRO RMK.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Tror ni att en annan stänka (typ proven design, alltså en utan så mycket hål) kan bättra på kylningen på en pro rmk, eller är skillnaden minimal?
Det blir bättre men inget underverk dock!
Ska det bli riktigt bra så är det nog en extra kylare som gäller.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är rmk assaulten helt värdelös på led? Vill hellre ha den än swbn pga, fotstegen, mattan, längden, mm. Behöver ej ha en skoter som är bra på led, då jag endast ser det som transport och ej nöje!
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Är rmk assaulten helt värdelös på led? Vill hellre ha den än swbn pga, fotstegen, mattan, längden, mm. Behöver ej ha en skoter som är bra på led, då jag endast ser det som transport och ej nöje!
Värdelös är den absolut inte. Skulle nog säga att den är en av de bästa längre maskinerna på just led.

Det som jag anser vara största nackdelen med RMK Assault är mattan. Maken till tungdriven gummirem har jag aldrig sett. Men byt ut den mot en Camoplast Peak 2.5 så har du en grym maskin.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Värdelös är den absolut inte. Skulle nog säga att den är en av de bästa längre maskinerna på just led.

Det som jag anser vara största nackdelen med RMK Assault är mattan. Maken till tungdriven gummirem har jag aldrig sett. Men byt ut den mot en Camoplast Peak 2.5 så har du en grym maskin.
Trodde det var en grym matta? Bara provkört den en snabbis och då fick jag uppfattningen att det var ett jävla bett i den mattan. Dock var den assaulten nerdrevad också. Varför ser du det som en nackdel?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Trodde det var en grym matta? Bara provkört den en snabbis och då fick jag uppfattningen att det var ett jävla bett i den mattan. Dock var den assaulten nerdrevad också. Varför ser du det som en nackdel?
Den är fruktansvärt tung (i kg räknat). Dessutom sitter kilona ganska "långt ut" i och med tjockleken på kammarna, vilket gör att den går betydligt tyngre än vanliga RMK. Den funkar väldigt bra när det blir vårföre och snön satt sig en aning. I pudret är en matta med mjuka kammar att föredra..

Men då köper man en matta som är bra på båda delarna, Camoplast Peak 2.5! :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Den är fruktansvärt tung (i kg räknat). Dessutom sitter kilona ganska "långt ut" i och med tjockleken på kammarna, vilket gör att den går betydligt tyngre än vanliga RMK. Den funkar väldigt bra när det blir vårföre och snön satt sig en aning. I pudret är en matta med mjuka kammar att föredra..

Men då köper man en matta som är bra på båda delarna, Camoplast Peak 2.5! :)
Finns den i 144"? ;-)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Den finns i 146", men den passar på SWB Assault om det var det du undrade? :blink1:

Dock är det 2.86" delning, så du behöver nya drivhjul!
Precis det jag undrade :)
Kör nog på swb assaulten sen när det närmar sig vår/påsk får man ev investera i en peak så man får bettet i vårsnön också!
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Precis det jag undrade :)
Kör nog på swb assaulten sen när det närmar sig vår/påsk får man ev investera i en peak så man får bettet i vårsnön också!
Precis så jag resonerade, och jag är väldigt nöjd med min. Passade på att montera No-slip i samma veva, och det är ju aldrig fel.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Du har en swb assault? Med den mattan? Kan inte se dina specs på telefon! ;)
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Du har en swb assault? Med den mattan? Kan inte se dina specs på telefon! ;)
Japp. En SWB Assault -12. No slip, rmk framvagn, Polaris egen "Scandinavian setup" -shimsade dämpare, 19-43 drevning, eget variator-kit, Peak 2.5 matta, extra vändhjul och lite annat smått och gott.

Börjar faktiskt bli nöjd nu.. :)