Projekt ProClimb 2012,5

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Trist när tryckfelsnisse har varit i farten.. men för att trösta lite så kolla vad ett motsvarande kit till en polaris kostar... 10900kr!
Inkl. dämpare?
Trist att BRP ska vinna denna kamp med sina knappt 5k inkl. skitdämpare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Vilken tur man inte köpte en sån!
Det vägde mellan polaris och arctic tror jag valde rätt!?
Jävligt dåligt av kgk att idiot höja priserna !
Vet inte om det är värt 4600 för att göra den smalare.

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Nä nu får vi vänta på uppdateringar från Rbanan som gett alla inspiration nu när det inte finns nån snö!
Tummen upp för den här tråden! :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hej och hå, här snackas det framvagnar :) Tur att någon är hr och håller tråden i liv. Maskinen min är på verkstan för uppgraderingarna 12orna skall få. Ny bukplast fick jag också då variatorn nött där.

Annars är det rätt dött i garaget förutom andra renoveringar på diverse polarisar.

Men jag har nog jagat rätt på ett par fina delar som jag håller på att kolla frakten på, men dessa moddningar blir nog till sommarn då jag inte vill riva ner hela motorn nu precis innan snön!

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
fick du tjata åt dig bukplasten eller var det en av garantiåtgärderna?
Inget tjat eller dylikt, nämnde de inte ens utan han öppnade kåpan och sa att han skulle beställa en ny bara.

måndag får jag besked ang lite godis. men det dröjjer nog länge innan det händer någe mer på maskinen.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Vad tycker du om förändringarna du gjort på kissen? Såg att du hade fått rasta den lite.
Jadu, vad ska jag säga. Första åket på säsongen går maskinen som hårdast samtidigt som föraren är som sämst!

Nä men allvarligt talat så kände jag faktiskt ganska stor skillnad på både framvagn och boggie. Nästan lite för enkel att kasta omkring då jag la den helt på sidan hela tiden så jag tappade driv i skråkörning, men har nog mer att gör med snömängden. Boggien gjorde maskinen mer "flickable" som polarisåkarna säger, gick upp bättre på snön samtidigt som den blev lättare på skidorna.

Inga boggningar från motorn, om det är den nya mappen eller min tändkil låter jag vara osagt men nöjd än så länge.

http://www.youtube.com/watch?v=6UAMsy-NytI&sns=em

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Skönt att slippa boggningen. Jag har inte fått prova min maskin efter uppdateringen men hoppas jag slipper boggningar med den nya mappen.

Märktes det nån skillnad med styrningen? Du har ju visserligen ändrat rätt mycket saker så de kanske är svårt att säga. Själv har jag precis borrat spindlarna och monterat ett v-kit bara snö som saknas.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Det styr ruggigt bra nu med ca pro och moddad styrning, nu svänger det som det borde varit från början, snävt och fint.