Projekt ProClimb 2012,5

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
PC har banjo till bromsslangen.
Förra generationens F/M/CF har vanlig nippel.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ja det var ju synd, får hålla mig till org bromsen.

Vars hittar jag en tändkil?
Jag köpte min hos BSA här i stan som är åf åt en massa eftermarknadsmärken.

Annars kan du beställa av SMP www.mtnprod.se

Tändkilen är monterad nu i alla fall. Så det enda som är kvar inför säsongen är fegsnöret och frontbågen som drar ut på tiden.

Lurpa

Aktiv medlem
25 okt 2011
57
0
6
Kalix
Tjena.! Bra tråd du gjort med bilder och allt som du fixa, se riktigt bra ut. Har en fråga där du borra om hålet i spindeln, mäta du från centrum
Hål till centrum på nya hålet.? Eller ät de 19mm från kant till kant? Hoppas du förstå hur jag mena :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Tjena.! Bra tråd du gjort med bilder och allt som du fixa, se riktigt bra ut. Har en fråga där du borra om hålet i spindeln, mäta du från centrum
Hål till centrum på nya hålet.? Eller ät de 19mm från kant till kant? Hoppas du förstå hur jag mena :)
Tackar!

Det exakta måttet har jag tyvärr inte i huvudet, kring 20 mm närmare spindeln borrade jag, och då pratar jag c-c mått på hålen.

Men jag skall tillägga att på 13 så är det enbart 15 mm närmare spindeln vilket om du använder mina mått så kommer du få slipa mer.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Borra nya hålet underifrån, därifrån kommer man åt bättre.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Hej!
Mycket intressant projekt! :)
Nu blir det nog till att plocka isär proclimben :)
Tummen upp!

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Borra nya hålet underifrån, därifrån kommer man åt bättre.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Precis! Tankevurpa från min sida då jag borrade ovanifrån med en vinkelväxel på borrmaskinen :)

Vad är kilen till svänghjulet till för nåt?
Effekt?
Lite effekt på mellanregistret och någon enstaka på toppen, men mest för att hjälpa mot lite boggningar samt att arcticen har ganska snäll tändning original.

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
vart har du köpt framvagnen?
Ja, då har jag varit och gjort ett ryck i garaget igen.

[/URL]

Som ni ser har jag fått slipa spindeln en del efter att ha justerat skidinställningarna då spindeln tar i a-armen innan stoppet på styrstången tar.

Slitit av framvagn (iaf ena sidan) i väntan på 38" framvagnen.

Lurpa

Aktiv medlem
25 okt 2011
57
0
6
Kalix
Borrade hålen idag å de gick ju bra, ska bara slipa stopparna nån kväll så är de klart :) hade ju vart fint få dit lite färg när man är färdig så se de ju bättre ut. Verka va svårt få tag i original färg iaf?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Framvagn köper du av vilken ac åf som helst, tror dock priset har gått upp en del till iår tyvärr.

Angående din fråga om boggie infästningarna så skulle jag inte enbart montera den i det lägre hålet bak då skotern får större skidtryck och kommer gå sämre i snö. Alternativet är att göra som jag och montera i nedre hålen fram (som du måste borra på en 12a) samt i nedre bak, så sitter det på 13orna.

eller så borrar du och enbart monterar den i nedre fram om du vill ha ännu mer viktförskjutning.

Färg har jag inte kollat upp något då det man slipat knappt syns. men arctic har väl någon färgkod

Lurpa

Aktiv medlem
25 okt 2011
57
0
6
Kalix
Jo en framvagn kosta 4600 nu :( hade tänkt byta, skulle köpt förra året då gick den ju på 2200 tro jag.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
ODS fixar små flaskor Pearl Cat Green å skickar över hit. Färgmatchning av bpde nya och gamla cat green är hopplöst...

Rbanan, har du läst min tråd om Rasmussen-grejen och hur mycket man egentligen måste slipa?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
camata, har slipat så det går fritt genom hela fjädringsvägen så det skall vara lugnt =)