Projekt ProClimb 2012,5

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
dela med dig bara ;) kör själv med ca xt.. men jag var inte karl nog och hade överkropp att orkar bryta runt på dom i vårföre.. så elhyveln åkte fram, å "vipps" så hade jag ett par xtx =)
men hade inga problem med dom alls annars.. väldigt kursstabil skida och grym bärighet..

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Har kört med XT skidorna på mina 3 senaste maskiner så ska nog inte vara några större överaskningar:)

Har dom små "kölarna" nerfrästa på ytterkant för att pröva nå annorlunda.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Det står väldigt still här då jag varit borta och snickrat i stugan eller så varit borta på jobbet.

Har tyvärr inte mätt hur lång dom blev med hylsan, skall göra det så fort jag tar mig till garaget.

Skall förhoppningsvis och fixa till det sista på skotern i helgen såsom värmarknapparna och plåten till dessa. Sedan så skall man väl börja knäcka nå rör och svetsa till en frontbåge ;) sedan är den kanske klar om man inte får några andra idéer. Några tips?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Var till garaget en sväng och pillade

Handtagsvärmarknapparna och eldragningen är "klar"

Plåten blev så här, inte i vägen nu

Betydligt mindre skit på styret

Även skidorna åkte på

Dock ingen frontbåge ännu då jag glömde ta med mothåll för att bocka..

Nå nudå?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Nå nudå?
Ta reda på ifall bromscylindern från Firecat har kapacitet för Proclimb-oket. :)
Avskyr PC-reglaget inkl. dess "förbättrade" känsla. (snarare en känsla av för lite olja, för mycket luft och några cl vatten) Man tror att man låst mattan i lös nedförsbacke, men det snurrar fortfarande.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Ta reda på ifall bromscylindern från Firecat har kapacitet för Proclimb-oket. :)
Avskyr PC-reglaget inkl. dess "förbättrade" känsla. (snarare en känsla av för lite olja, för mycket luft och några cl vatten) Man tror att man låst mattan i lös nedförsbacke, men det snurrar fortfarande.
Har inga stora problem med känslan, men visst hatar flexet på det långa bromsgreppet. Men tro jag får leva med det om jag inte hittar ett ok typ gratis :)

På tal om något helt annat så fixade jag ett fäste för hjälmkameran på spaden så man kan få någon roligare vinkel på filmerna i vinter

Snyggt? Njae, men funkar gör det nog

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Här händer det inte mycket! Alldeles för lite garagehäng, måste vi fixa!

Har iaf fixat tändkil, 2,5 graders som förhoppningsvis renar lite småboggningar jag haft på låga varv. Saknas gör en pcv för att göra det ännu roligare. Iaf så har jag sett en bromsning med .030" kil vad nu det motsvarar? vilket gav någon topphäst med även lite ponnys lägre ner i registret men får jag bort lite bogg så är jag nöjd.

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
går det att byta bromshandtag från en m-serie till m800an? gillar inte riktigt m800ans bromshandtag, vet du rbanan? grymt bygge i övrigt

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
12.ans 800 ska ju in och mappas om...
En av sakerna som förbättrats ska vara tvekningar...
Dock så är man ju inte säker på om det blir bättre...

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
12.ans 800 ska ju in och mappas om...
En av sakerna som förbättrats ska vara tvekningar...
Dock så är man ju inte säker på om det blir bättre...
Precis, så sades de väl om 11:ans tvekningar också då den fick 12ans mapp? men vi får se om dom fått till det till iår, då kanske jag slipper montera kilen även om jag knappast tror det blir sämre med den.

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Kul projekt, är själv sugen på de nya arctic chassiet :) tur en skoter aldrig kommer komplett från fabrik så man får pilla lite själv på mellansäsongerna :) ang förstärkningarna till boggieskenorna, har du limmat dom än? Använde en lika typ till min firecat, limmade den med vanligt 2komps lim typ araldit, och bultade då där det skulle bultas :) rena fina ytor så är den mer att beakta som en nästan solid del av skenan :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Kul projekt, är själv sugen på de nya arctic chassiet :) tur en skoter aldrig kommer komplett från fabrik så man får pilla lite själv på mellansäsongerna :) ang förstärkningarna till boggieskenorna, har du limmat dom än? Använde en lika typ till min firecat, limmade den med vanligt 2komps lim typ araldit, och bultade då där det skulle bultas :) rena fina ytor så är den mer att beakta som en nästan solid del av skenan :)
Har inte limmat än då företagen jag var i kontakt med inte ville sälja till privatpersoner. Tack för tipset får se vad det landar i för nå i slutändan.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Sv: Re: Projekt ProClimb 2012,5

går det att byta bromshandtag från en m-serie till m800an? gillar inte riktigt m800ans bromshandtag, vet du rbanan? grymt bygge i övrigt
Har tyvärr inte kikat hur bromsgreppet ser ut på m-serien, men passar nippeln från bromsslangen är det bara testa, bör kanske kika hur mycket olja den trycker så det ej blir trögt att bromsa. Men PCn är väl Inge special egentligen så det är väl bara prova om man kommer över ett komplett handtag

EDIT: har beställt denna av en kille på SW, inte för att jag haft problem med remmar men better safe then sorry. För det är väl bara en tidsfråga. Får se hur länge det tar innan den anländer då jag ligger en bit ner på hans the list :)

Last edited:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Tändkil hemma i fickan, off till garaget för en heldag imorrn.

Ska ge frontbågen ett försök också

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Trimmas lite överallt i garaget

Kilen i fråga

Bort med en massa skräp igen

Här stannade vi för idag då min avdragare inte fungerade på denna motor

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
PC har banjo till bromsslangen.
Förra generationens F/M/CF har vanlig nippel.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2