Har du kört nått med högre drevning med 441 ramperna? För original hadde du en mesig setup och nu har du bra i primären men blir det nog belastning på variatorernamed en så kort matta med lägre drevning än min 154? För med för "lätta" variatorer kan du också bränna remmar lika som när det går för tungt.
Och åter igen hur ligger du i varven?
För 441 ramperna är igentliga avsedda för högre höjder så jag kan inte svara på hur det fungerar ihop med original sekundären på relativt låga höjder.
men med min team lösning fungerar dom klockrent i alla fall
Har i flera år kört med 21/45 Team tied med 160/240 fjäder och 64-XX helix., 438-ramper och om jag inte missminner mej pl/pk fjäder och 17,4g pinnar.
Det har gått skapligt och har nått över 100 mil på någon rem. (var på Freeriden jag hade innan men exakt samma grejer).
Problemet har däremot varit att den tar jävulskt lätt värme när det är varmt ute, och särskilt som vi haft nu med djup och tung snö. Sköt förra remmen efter 20 mil ungefär, (ordentligt tunga mil däremot), och ställde sedan igång med operation posta om variatorer.
Är inte riktigt klar men nu sitter det 21/49, orörd Team, 441-ramper, samma fjäder och 18g pinnar.
Den går nog bättre men blir fortfarande varm, vad får man för effekt med en styvare fjäder i Teamvariatorn? Har en 180/260 på hyllan....
Gates ger jag inte mycket för. En polare pajja 2 st på en dag med sin 04as summit.
Gates har väl kommit med en ny rem med kolfiberkord. Den går vad jag vet inte att köpa i Sverige tyvärr då jag lälst mycket bra om den på amerikanska forum.