Märkes***eritråden...

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Faktiskt så måste jag hålla med. Förövrigt så var det den i princip nya soppapumpen från en POLARIS som gick en jävligt tidig död till mötes..
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
[video]https://www.youtube.com/watch?v=T53U1Ve_a5s[/video]
Vad säger yamaha folket om detta då? ser det ännu ut att vara lite effekt och att 2takt mountain står nästan still när dem åker rulle? :)
Dendär gick fan rätt bra! :) gå ju inte spec fort när han åker rulle, men han lyfter ju skidorna lite i hög hastighet ja.

Det är för övrigt säkert en fruktansvärt driftsäker maskin, som lätt håller en hel vinter utan att skruva :) Förutsatt då att man "servar" den. dvs byta kolvar och lite diverse en gång i veckan.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
[video]https://www.youtube.com/watch?v=T53U1Ve_a5s[/video]
Vad säger yamaha folket om detta då? ser det ännu ut att vara lite effekt och att 2takt mountain står nästan still när dem åker rulle? :)
För de pengar han lagt på utvecklingen av den där maskinen kan man troligen
köpa både en RMK och en TurboNytro som man kan använda då RMK:n är på kolvbyte....
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Tror du en Nytro turbo är gratis eller?
Googla på Tas Sunvang så får du se.....
Han har gjort av med stora pengar genom åren för att sortera ut vad som håller och inte .

2-taktsturbo är ju sällan som att köpa ett MCX-kit till en 4-taktare , det är ju
"trial and error" som gäller och fort far det någon kolv .....och nån till... och nån till...

Jag måste säga att jag är smått imponerad av dom som orkar hålla på
och satsa så mycket tid och pengar för att få projektet att fungera.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Googla på Tas Sunvang så får du se.....
Han har gjort av med stora pengar genom åren för att sortera ut vad som håller och inte .

2-taktsturbo är ju sällan som att köpa ett MCX-kit till en 4-taktare , det är ju
"trial and error" som gäller och fort far det någon kolv .....och nån till... och nån till...

Jag måste säga att jag är smått imponerad av dom som orkar hålla på
och satsa så mycket tid och pengar för att få projektet att fungera.
Tas hade väl en -11 assault först med silberturbo som ville spika och smälte några kolvar och eventuellt nått mer, sen denna -13 med Boondocker turbo som smält nån kolv men i det stora hela funkat bra.. Så särskilt mycket har han ju inte spenderat, han har ju inte byggt en prototyprymdraket direkt. Eller har jag fel?

Tas Sunvang finns ju på detta forum bla,
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Jag måste säga att jag är smått imponerad av dom som orkar hålla på
och satsa så mycket tid och pengar för att få projektet att fungera.
Jag är förvånad över folk som köper en nytro för 120k, turbo för 50k, fotsteg för 5k, framvagn för 5k, dämpare för 15k, boggie för 10-15k? skidor osv säg 10-15k till där för att få en skoter som inte är i närheten av att ta sig där vart en pro rmk far upp bland träden :)
Men det är ju bara jag det! :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Tas hade väl en -11 assault först med silberturbo som ville spika och smälte några kolvar och eventuellt nått mer, sen denna -13 med Boondocker turbo som smält nån kolv men i det stora hela funkat bra.. Så särskilt mycket har han ju inte spenderat, han har ju inte byggt en prototyprymdraket direkt. Eller har jag fel?

Tas Sunvang finns ju på detta forum bla,
Anser man att ett motorbygge funkar bra i det stora hela om man smälter "nån kolv" ? isf finns de nog inte en enda nytro som inte funkar klockrent.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Anser man att ett motorbygge funkar bra i det stora hela om man smälter "nån kolv" ? isf finns de nog inte en enda nytro som inte funkar klockrent.
Anser man att ett chassi funkar bra i det stora hela om man "fastnar då och då" ? isf finns de nog inte en enda rmk som inte funkar klockrent.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Anser man att ett chassi funkar bra i det stora hela om man "fastnar då och då" ? isf finns de nog inte en enda rmk som inte funkar klockrent.
Så du menar att en RMK fastnar aldrig? Vill du att jag ska motbevisa? :) (och jag påstår INTE att nytrochassiet är bra!)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ehhrm, utifrån att jag har både Pro Rmk och Nytro turbo, så törs jag medge att en Nytro faktiskt är sensationellt usel på skråkörning eller när det är trångt mellan träden.
Point-and-shoot är den däremot hysteriskt rolig, eller på stora öppna ytor.

Å andra sidan kan det även bero på att jag är tämligen usel att köra, men jag har aldrig påstått annat heller.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ehhrm, utifrån att jag har både Pro Rmk och Nytro turbo, så törs jag medge att en Nytro faktiskt är sensationellt usel på skråkörning eller när det är trångt mellan träden.
Point-and-shoot är den däremot hysteriskt rolig, eller på stora öppna ytor.

Å andra sidan kan det även bero på att jag är tämligen usel att köra, men jag har aldrig påstått annat heller.
Vilket kitt har du på din maskin, (nytron) Och vad är gjort på den i övrigt? Och vilken av maskinerna föredrar du att köra? (bortse från märkestjafset just där, är bara nyfiken :) )
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Har han sagt, lr påstått det? Men de finns ju potenta turbonytros för neråt 70k (lr fanns iaf i slutet på sommaren, nu vet ja inte)
Då jag utgick från att han skulle köpa pryttslarna nya så vet jag inte hur 140k PRO-RMK + 130k Nytro + 40-50k turbo kan bli samma pris som en 140k Pro-RMK + 40-50k turbo?

Samt som Robin. säger så krävs rätt mkt extra invisteringar på Nytron också oftast. ;)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken


Skickat från min LT26i via Tapatalk
Ehh, varför postar du en bild på en parkerad Polaris i märkestjafs-tråden?
Eller är du som står och avundsjukt beundrar maskinen på bilden kanske?

Är ju inte någon fastkörning iaf om du trodde det. Är bara att rycka i snöret och köra iväg lika som här:[video=youtube;cCh59r-1RyQ]http://www.youtube.com/watch?v=cCh59r-1RyQ[/video]
 
Last edited:

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Då jag utgick från att han skulle köpa pryttslarna nya så vet jag inte hur 140k PRO-RMK + 130k Nytro + 40-50k turbo kan bli samma pris som en 140k Pro-RMK + 40-50k turbo?

Samt som Robin. säger så krävs rätt mkt extra invisteringar på Nytron också oftast. ;)
Fast turbo till nytron finns ju från 30k, lr om de är 29 tom?
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Anser man att ett motorbygge funkar bra i det stora hela om man smälter "nån kolv" ? isf finns de nog inte en enda nytro som inte funkar klockrent.
Med ca 230hk i en tvåtaktare så får man nog budgetera för någon extra kolv under tuningtiden. Köper hellre kolvar för 200lök än gränslar ett piano och skaffar flint, dålig hållning och åldersdiabetes för att matcha attributen hos skotern...