Faktiskt så måste jag hålla med. Förövrigt så var det den i princip nya soppapumpen från en POLARIS som gick en jävligt tidig död till mötes..
Det finns knappast någon som argumenterar mot det.jag vill påstå att arctic(suzuki) har dom bästa 2t-motorerna på marknaden.
Dendär gick fan rätt bra! gå ju inte spec fort när han åker rulle, men han lyfter ju skidorna lite i hög hastighet ja.[video]https://www.youtube.com/watch?v=T53U1Ve_a5s[/video]
Vad säger yamaha folket om detta då? ser det ännu ut att vara lite effekt och att 2takt mountain står nästan still när dem åker rulle?
För de pengar han lagt på utvecklingen av den där maskinen kan man troligen[video]https://www.youtube.com/watch?v=T53U1Ve_a5s[/video]
Vad säger yamaha folket om detta då? ser det ännu ut att vara lite effekt och att 2takt mountain står nästan still när dem åker rulle?
Tror du en Nytro turbo är gratis eller?För de pengar han lagt på utvecklingen av den där maskinen kan man troligen
köpa både en RMK och en TurboNytro som man kan använda då RMK:n är på kolvbyte....
Googla på Tas Sunvang så får du se.....Tror du en Nytro turbo är gratis eller?
Tas hade väl en -11 assault först med silberturbo som ville spika och smälte några kolvar och eventuellt nått mer, sen denna -13 med Boondocker turbo som smält nån kolv men i det stora hela funkat bra.. Så särskilt mycket har han ju inte spenderat, han har ju inte byggt en prototyprymdraket direkt. Eller har jag fel?Googla på Tas Sunvang så får du se.....
Han har gjort av med stora pengar genom åren för att sortera ut vad som håller och inte .
2-taktsturbo är ju sällan som att köpa ett MCX-kit till en 4-taktare , det är ju
"trial and error" som gäller och fort far det någon kolv .....och nån till... och nån till...
Jag måste säga att jag är smått imponerad av dom som orkar hålla på
och satsa så mycket tid och pengar för att få projektet att fungera.
Har han sagt, lr påstått det? Men de finns ju potenta turbonytros för neråt 70k (lr fanns iaf i slutet på sommaren, nu vet ja inte)Tror du en Nytro turbo är gratis eller?
Jag är förvånad över folk som köper en nytro för 120k, turbo för 50k, fotsteg för 5k, framvagn för 5k, dämpare för 15k, boggie för 10-15k? skidor osv säg 10-15k till där för att få en skoter som inte är i närheten av att ta sig där vart en pro rmk far upp bland trädenJag måste säga att jag är smått imponerad av dom som orkar hålla på
och satsa så mycket tid och pengar för att få projektet att fungera.
Anser man att ett motorbygge funkar bra i det stora hela om man smälter "nån kolv" ? isf finns de nog inte en enda nytro som inte funkar klockrent.Tas hade väl en -11 assault först med silberturbo som ville spika och smälte några kolvar och eventuellt nått mer, sen denna -13 med Boondocker turbo som smält nån kolv men i det stora hela funkat bra.. Så särskilt mycket har han ju inte spenderat, han har ju inte byggt en prototyprymdraket direkt. Eller har jag fel?
Tas Sunvang finns ju på detta forum bla,
Anser man att ett chassi funkar bra i det stora hela om man "fastnar då och då" ? isf finns de nog inte en enda rmk som inte funkar klockrent.Anser man att ett motorbygge funkar bra i det stora hela om man smälter "nån kolv" ? isf finns de nog inte en enda nytro som inte funkar klockrent.
Så du menar att en RMK fastnar aldrig? Vill du att jag ska motbevisa? (och jag påstår INTE att nytrochassiet är bra!)Anser man att ett chassi funkar bra i det stora hela om man "fastnar då och då" ? isf finns de nog inte en enda rmk som inte funkar klockrent.
Just på det där stället har aldrig en Yamaha nått fram till....:heh:
Skickat från min LT26i via Tapatalk
Vilket kitt har du på din maskin, (nytron) Och vad är gjort på den i övrigt? Och vilken av maskinerna föredrar du att köra? (bortse från märkestjafset just där, är bara nyfiken )Ehhrm, utifrån att jag har både Pro Rmk och Nytro turbo, så törs jag medge att en Nytro faktiskt är sensationellt usel på skråkörning eller när det är trångt mellan träden.
Point-and-shoot är den däremot hysteriskt rolig, eller på stora öppna ytor.
Å andra sidan kan det även bero på att jag är tämligen usel att köra, men jag har aldrig påstått annat heller.
Då jag utgick från att han skulle köpa pryttslarna nya så vet jag inte hur 140k PRO-RMK + 130k Nytro + 40-50k turbo kan bli samma pris som en 140k Pro-RMK + 40-50k turbo?Har han sagt, lr påstått det? Men de finns ju potenta turbonytros för neråt 70k (lr fanns iaf i slutet på sommaren, nu vet ja inte)
Ehh, varför postar du en bild på en parkerad Polaris i märkestjafs-tråden?
Skickat från min LT26i via Tapatalk
Fast turbo till nytron finns ju från 30k, lr om de är 29 tom?Då jag utgick från att han skulle köpa pryttslarna nya så vet jag inte hur 140k PRO-RMK + 130k Nytro + 40-50k turbo kan bli samma pris som en 140k Pro-RMK + 40-50k turbo?
Samt som Robin. säger så krävs rätt mkt extra invisteringar på Nytron också oftast.
Med ca 230hk i en tvåtaktare så får man nog budgetera för någon extra kolv under tuningtiden. Köper hellre kolvar för 200lök än gränslar ett piano och skaffar flint, dålig hållning och åldersdiabetes för att matcha attributen hos skotern...Anser man att ett motorbygge funkar bra i det stora hela om man smälter "nån kolv" ? isf finns de nog inte en enda nytro som inte funkar klockrent.