Rundvikarn du kör helt klart den bästa yamman som byggts, allt som byggts efter br 250 är skit och kommer alltid att vara skit hur mycket pengar man än kastar på den(förutom 2-t tripplarna dom var grymma).
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Personligen tycker jag att de flesta moderna skotrar verkar vara byggda av
vindögda slavarbetarbarn i Hoppallallabad...
Hur ska man annars förklara att en ny maskin käkar rem efter fem-sex mil ?
Eller att många polarismotorer begår harakiri efter 50-200 mil ?
Eller att man i modern tid bygger en motor med lager som måste fettas ?
Undrar om det finns ingenjörsdiplom i cornflakespaketen i USA ?
Tänk er scenen :
Hillbillyn Bubba Zeke Halfwit III sitter i sin ostädade trailer och glufsar en
frukost bestående av moonshine och cereals och vips !! ramlar det ut ett
diplom ur kartongen och Bubba som knappt kan stava till sitt namn får jobb
direkt hos skotertillverkaren ######## inom utvecklingsavdelningen .
Där gör han kometkarriär eftersom han har många ideer om hur dekaler på
huven och färgerna på boggi och länkarmar ska vara .
(detta är ju det viktigaste på en ny skoter och måste ändras varje år , att
motorer och remmar havererar är inte så noga , folk köper ju ändå )
Har någon en bättre förklaring till den bedrövliga kvaliteten ?
Låter det rimligt att vi kan sända rymdsonder till mars men inte bygga en
modern 2-taktsskoter som håller mer än några hundra mil ?
Jag tror helt enkelt att vi är grundlurade av tillverkarna :mad2::mad2::mad2: