Märkes***eritråden...

J

Jona$

Haha men de ska en maskin som är limmad å faller isär och är det inte det så skär den ihop vara ,,,galenskap.

Inse alla maskiner skotervärlden är skit! finns ingen annan motorsport med så dyra maskiner med såna enorma brister där köparn betraktas som testpilot och folk villigt betalar stora summar för att ordna upp tillverkarnas brister.
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Om du gör en linjär ekvarion så kommer nog alla märken att hamna ungefär kring där Pris och försäljning möts. Dvs Sälja så mycket som möjligt för så högt pris som möjligt, det är väl ändå det som är meningen.

Skotermarknaden är liten, jätteliten, där har du svaret på nästa utlägg. Du skulle bara drömma om priset på en skoter som är testad på nån testbana i åratal.
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
verkar gilla sin gamla m8:a den dära kalle :) Men det är nog inte många delar som gått dessa 1500 mil
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Rundvikarn du kör helt klart den bästa yamman som byggts, allt som byggts efter br 250 är skit och kommer alltid att vara skit hur mycket pengar man än kastar på den(förutom 2-t tripplarna dom var grymma).

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Personligen tycker jag att de flesta moderna skotrar verkar vara byggda av
vindögda slavarbetarbarn i Hoppallallabad...

Hur ska man annars förklara att en ny maskin käkar rem efter fem-sex mil ?
Eller att många polarismotorer begår harakiri efter 50-200 mil ?
Eller att man i modern tid bygger en motor med lager som måste fettas ?

Undrar om det finns ingenjörsdiplom i cornflakespaketen i USA ?

Tänk er scenen :
Hillbillyn Bubba Zeke Halfwit III sitter i sin ostädade trailer och glufsar en
frukost bestående av moonshine och cereals och vips !! ramlar det ut ett
diplom ur kartongen och Bubba som knappt kan stava till sitt namn får jobb
direkt hos skotertillverkaren ######## inom utvecklingsavdelningen .
Där gör han kometkarriär eftersom han har många ideer om hur dekaler på
huven och färgerna på boggi och länkarmar ska vara .
(detta är ju det viktigaste på en ny skoter och måste ändras varje år , att
motorer och remmar havererar är inte så noga , folk köper ju ändå )

Har någon en bättre förklaring till den bedrövliga kvaliteten ?
Låter det rimligt att vi kan sända rymdsonder till mars men inte bygga en
modern 2-taktsskoter som håller mer än några hundra mil ?

Jag tror helt enkelt att vi är grundlurade av tillverkarna :mad2::mad2::mad2:
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Personligen tycker jag att de flesta moderna skotrar verkar vara byggda av
vindögda slavarbetarbarn i Hoppallallabad...

Hur ska man annars förklara att en ny maskin käkar rem efter fem-sex mil ?
Eller att många polarismotorer begår harakiri efter 50-200 mil ?
Eller att man i modern tid bygger en motor med lager som måste fettas ?

Undrar om det finns ingenjörsdiplom i cornflakespaketen i USA ?

Tänk er scenen :
Hillbillyn Bubba Zeke Halfwit III sitter i sin ostädade trailer och glufsar en
frukost bestående av moonshine och cereals och vips !! ramlar det ut ett
diplom ur kartongen och Bubba som knappt kan stava till sitt namn får jobb
direkt hos skotertillverkaren ######## inom utvecklingsavdelningen .
Där gör han kometkarriär eftersom han har många ideer om hur dekaler på
huven och färgerna på boggi och länkarmar ska vara .
(detta är ju det viktigaste på en ny skoter och måste ändras varje år , att
motorer och remmar havererar är inte så noga , folk köper ju ändå )

Har någon en bättre förklaring till den bedrövliga kvaliteten ?
Låter det rimligt att vi kan sända rymdsonder till mars men inte bygga en
modern 2-taktsskoter som håller mer än några hundra mil ?

Jag tror helt enkelt att vi är grundlurade av tillverkarna :mad2::mad2::mad2:
AC (eller Suzuki då) Har väl lyckats ganska bra. Och skidoo har några säkra 2T, t.ex 670.
Jag tror problemet är konkurrensen och vad vi köpare vill ha för våra pengar. De flesta vill ha en lätt och stark skoter. Så det är där tillverkarna lägger pengarna , inte hållbarhet. Enda undantaget där är väl yamaha.
Men såklart, det är ju så dom tjänar pengar. I ett företag räknas bara vinsten, eller hur?
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
det är köparna som är dumma i huvudet som accepterar att skotrarna inte håller. hade köparna börjat ställa krav och hotat tillverkarna till livet så skulle det bli mycket bättre
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
skulle dom börja göra skotrar som håller så skulle det bli tråkiga skotrar, typ som yamaha. Utom att dom är både tråkiga och håller inte.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Det var hemskt vad mycket gnäll det var då.
Det står ju var och en helt fritt om man vill, och hur mycket pengar man vill lägga på skoterkörning.
Alla som är insatta vet vad man ger sig in i, många modeller behöver renoveras efter 50-300 mil. Om man anser att detta är helt oacceptabelt så föreslår jag att man låter bli att köpa en sådan modell!

-"Men då får man ju ingen rolig skoter" gnälls det återigen.

Nä, så är det kanske, men den som ger sig in i leken får leken tåla. Om den nu är så oacceptabelt och skandalöst att nya skotrar havererar på löpande band så köp dem inte, börja med flugfiske eller fågelskådning istället.

Personligen räknar jag kallt med ett haveri varje vinter eftersom jag valt att köra just sådana modeller som anses haverera ofta, ännu har jag aldrig haft ett enda haveri i hela mitt 36-åriga liv. Även denna vinter räknar jag med att motorn kommer skjuta vevstakarna genom blocket, jag kommer inte gnälla om det händer. Jag har alltså kalkylerat med denna risk när jag tog beslutet att köpa, köra och äga mina maskiner, speciellt i de fall det handlar om begagnade maskiner som saknar fabriksgaranti.

Nä nu tycker jag vi släpper det här sidospåret och återgår till att hacka på Yamaha och dess ägare ;)
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Nu var väölll detta en tråd där vi skulle smutskasta maskiner oavsett märke osv, fattar inte att folk hela tiden ska ta tillverkarna i försvar. låt folk skriva av sig och klarar man inte läsa. Lyd dit råd, gå inte in och läs tråden du väljer ju det själv... ohh blir så trött-
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Nu var väölll detta en tråd där vi skulle smutskasta maskiner oavsett märke osv,
Japp, i syfte att hacka på de som är dumma nog att vara fanatiskt lojala mot ett särskilt märke. Eller för att, med glimten i ögat, retas med de som råkar köra ett annat märke än du själv.

låt folk skriva av sig och klarar man inte läsa.
Förstår inte riktigt vad du skriver, men självklart ska man fortsätta skriva i tråden så läge man håller sig till topic.
Är det bristande läsförståelse du oroar dig för så får du starta en ny tråd, tex om bristerna i svenska skolan.

Lyd dit råd, gå inte in och läs tråden du väljer ju det själv... ohh blir så trött-
Åter igen så har jag svårt att förstå vad du skriver.
Men jag tycker att det är en utmärkt ide att starta denna tråd och, i mån av tid, så finner jag det roande att läsa den, men jag ser gärna att vi håller oss till topic.
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Polaren köpte en Nytro -08 i Nov.
Åkte en helg i Särna-trakten där han också testade en tians MXZ 600.
Nu kör han en 800 xrs -11...

...just sayin' :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Polaren köpte en Nytro -08 i Nov.
Åkte en helg i Särna-trakten där han också testade en tians MXZ 600.
Nu kör han en 800 xrs -11...

...just sayin' :)
Stackars pöjk!
Kan inte vara lätt att umgås med kompisar som er..?
Hade han känt några som var som folk hade han idag varit en mycket lycklig man, och kört Polaris.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Stackars pöjk!
Kan inte vara lätt att umgås med kompisar som er..?
Hade han känt några som var som folk hade han idag varit en mycket lycklig man, och kört Polaris.
Jag ser att du slant lite på tangentbordet när du skulle skriva Arctic Cat. Men det gör inget, vi förstod vad du menar ändå.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag ser att du slant lite på tangentbordet när du skulle skriva Arctic Cat. Men det gör inget, vi förstod vad du menar ändå.
Tja, vi kan ju enas om att stackarn är utrustad med "vänner" som inte precis vill honom väl iaf.
Kan någon säga nånting som kommer från Frankrike, är mekaniskt och faktiskt fungerar..?
-Nä, jag trodde väl inte det heller.

Sade jag att Kanada är en sån där Fransk koloni förresten?
En sån där vintrig skithåla dit dom skickade landsförvisade kriminella samt svag begåvade för att inte smitta ner övriga befolkningen?
Ungefär som Alcatraz fast i större skala...
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Stackars pöjk!
Kan inte vara lätt att umgås med kompisar som er..?
Hade han känt några som var som folk hade han idag varit en mycket lycklig man, och kört Polaris.
Han kunde möjligen ha provat Boondocker...om den inte lagt av efter första halva dagen.
Någon Polaris var inte med eftersom dom var där för att åka skoter. :)

Men annars har du rätt, det ÄR inte lätt att umgås med oss. :D
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Han MÅSTE byta vänner!! Dåligt sällskap leder sällan till någonting gott.. Och i detta fallet så verkar det som att J fritzel växte upp i en bättre miljö... DET FINNS HJÄLP ATT FÅ!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
.
Någon Polaris var inte med eftersom dom var där för att åka skoter. :)

Men annars har du rätt, det ÄR inte lätt att umgås med oss. :D
nä exakt, för dom som kör polaris KÖR skotern och åker inte skoter. när man åker skoter så är det på en dagisutflyckt med massa små ungar i en pulka, när man kör skoter så är det i skogen där man måste ha en vettig maskin för att ta sig fram
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Han MÅSTE byta vänner!! Dåligt sällskap leder sällan till någonting gott.. Och i detta fallet så verkar det som att J fritzel växte upp i en bättre miljö... DET FINNS HJÄLP ATT FÅ!
Nä, nu behöver han inte det länge.
Han bytte skoterbussen istället så nu får han vara vän med oss.
Hade han haft kvar blysänket hade han dock får byta vänner.
Antagligen till de engelska mästarna i dragkamp. :)