Märkes***eritråden...

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Men alla gnällde ju nyss över att det var så dyrt att få en nytro körduglig? att man måste slänga på turbokitt och ytterligare prylar för 20k, och då var pengar ett problem. Men att man ska lägga 200k på kolvar samt tusentals arbetstimmar på att ens få en maskin att NÄSTAN hålla ihop, det är fullt acceptabelt? FUCK LOGIC! ;)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.127
956
113
Stora Blåsjön
Men alla gnällde ju nyss över att det var så dyrt att få en nytro körduglig? att man måste slänga på turbokitt och ytterligare prylar för 20k, och då var pengar ett problem. Men att man ska lägga 200k på kolvar samt tusentals arbetstimmar på att ens få en maskin att NÄSTAN hålla ihop, det är fullt acceptabelt? FUCK LOGIC! ;)
Grejen är väll att det är dyrt att utrusta en nytro för 200k för att sedan ha en maskin som inte duger till mer än lite myrsurf och får storpisk av en helt standard pro rmk för 130k i skogskörning och framkomlighet i djupsnö.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Grejen är väll att det är dyrt att utrusta en nytro för 200k för att sedan ha en maskin som inte duger till mer än lite myrsurf och får storpisk av en helt standard pro rmk för 130k i skogskörning och framkomlighet i djupsnö.
Finns det ingen som kan utrusta sin djupsnö-RMK så att motorn håller ?
Den får ju vara hur bra som helst i puder , du har ändå ingen glädje av den om
den står i garaget med huven gapande som en fågelunge......
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Ett kolvbyte går fort att fixa i jämförelse med en yamma som sitter fast, turbo eller inte...

Men det värsta med yammo åkare är att dom själv säkert har jättekul men alla deras polare som får komma och bära pianot har nog inte lika kul...

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Polarisägarna borde ha det iaf.
Jag är ganska övertygad om att det ingår i köp av en polaris? ev kanske man helt enkelt byter dom då man lämnar in maskinen för service? då kolvbyte enligt vissa ingår i servicen. (som för övrigt bör göras var 20e mil på en polaris)

Cylindrar däremot är lugnare, jag har inte sett någon rasa fören efter 50 mil, så dom kan du nog köra 30-35 mil innan man byter, alternativt varannan service om man vill leva lite "risky" (och det vill man, för att skruva är ju endel av tjusningen med att köra skoter!)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vilket kitt har du på din maskin, (nytron) Och vad är gjort på den i övrigt? Och vilken av maskinerna föredrar du att köra? (bortse från märkestjafset just där, är bara nyfiken :) )
Kör mcx 240 på den, var sugen på 270 en stund-men är så förbaskat nöjd med gassvaret och rappheten i den nu, och jämfört med grannens 270 går den otroligt mycket renare.
Annars är det inte "så" mycket gjort åt den, boggie från -12ans MTX 162" och matta från Pro Rmk-egentligen är den lite för mjuk för att vara allround till en Nytro, men det är ett djäkla bra grepp i puder med den-och det behövs för att lätta upp vikten.
Osäker (som alltid, har funderat på att sälja den i tre år nu...) på om den får vara kvar eller inte, tanken var att jag skulle bygga ny framvagn a´la Skinz i somras-men med en femåring hemma som blev välsignat med reumatism i våras, tillsammans med sjukhus fem mil bort som ska besökas två-tre-fyra ggr/v så räddades fritiden effektivt. Blir den kvar köper jag helt enkelt en färdig framvagn. :(

Vad jag verkligen skulle vilja ha är en sadel som är en halvmeter lägre och tre dm smalare-när man kört Polarisen känns det som att sätta sig på en häst, herregud så bred den är! :p
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Okej :)

Ja ang dynan håller ja helt med dig, den är för bred, den blir ivägen. Jag kommer byta till en skinz.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag fattar inte vad problemet med kolvbyte är. På mina Arctics har jag bytt kolvar vid 600-700mil i förebyggande syfte å jobbet görs på 2-3 timmar. Gör gärna det istället för å åka fyrtakt.
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Rundvikarn du kör helt klart den bästa yamman som byggts, allt som byggts efter br 250 är skit och kommer alltid att vara skit hur mycket pengar man än kastar på den(förutom 2-t tripplarna dom var grymma).

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Rundvikarn du kör helt klart den bästa yamman som byggts, allt som byggts efter br 250 är skit och kommer alltid att vara skit hur mycket pengar man än kastar på den(förutom 2-t tripplarna dom var grymma).

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
inte ens med 250in lyckades dom. har haft en et 250 och den gick aldrig, var alltid något fel på den så att kalla den yamahas bästa konstruktion kan jag inte hålla med om, däremot pianon och flöjtar verkar dom kunna göra
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
inte ens med 250in lyckades dom. har haft en et 250 och den gick aldrig, var alltid något fel på den så att kalla den yamahas bästa konstruktion kan jag inte hålla med om, däremot pianon och flöjtar verkar dom kunna göra
Polaris som du kör är jag bara skräp. Köp en Yamaha och kör en riktigt skoter! Resten är ju bara skräp!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Polaris som du kör är jag bara skräp. Köp en Yamaha och kör en riktigt skoter! Resten är ju bara skräp!
Riktig skoter?du menar väl scooter? Typ nå aerox eller vad fan dom nu heter.....för Yamaha slutade göra skotrar i början av 2000talet...betong grisar med matta å 2skidor på är fan inte en SNÖ skoter.